۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۲۲۳۸۸

استانداران گزارش اجرای قانون جوانی جمعیت را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنند

استانداران گزارش اجرای قانون جوانی جمعیت را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این قانون وظایف تک‌تک دستگاه‌های مسئول را مشخص کرده و هر سه ماه استانداران باید گزارش اجرای آن را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راستینه در جلسه‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: همواره نیروی پیشران جامعه جوانان هستند، آنچه ما را از بحران‌های دوران انقلاب، دفاع مقدس و تحریم و جنگ اقتصادی عبور داده است جوانان بودند.

نماینده‌ مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت بسیار قانون مهم و فاخری است که مورد تقدیر رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است، اظهار داشت: وظایف تک تک دستگاه‌ها در این قانون مشخص شده و مجازات عدم اجرای قانون نیز دیده شده است، همه‌ استانداران هر سه ماه باید گزارش اجرای قانون را به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.

وی با اشاره به آماده شدن ساختمان خانه‌ جوان استان افزود: این ساختمان نیازمند تجهیز است تا بتواند به بهره‌برداری برسد، همچنین در کنار خانه‌ جوان، بوستان جوان به عنوان یک کار ابتکاری در کشور می‌تواند احداث شود.

راستینه با اشاره به اینکه بخشی از اغتشاشات به دلیل عدم تخلیه‌ هیجانات در محیط سالم است، تشریح کرد: باید به ورزش همگانی توجه شود همچنین همه باید در حوزه‌ ورزش مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند و ظرفیت واحد‌های صنعتی و اقتصادی استان باید پای کار ورزش استان بیایند و تیم داری کنند.

رئیس کمیته‌ ورزش و جوانان مجلس ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در چند استان صندوق حمایت از ورزش با حضور واحد‌های اقتصادی و صنعتی راه‌اندازی شده و شایسته است این مهم در استان ما نیز انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبارات موسوم به ۲۷صدم درصد در قانون بودجه محقق نشده است، گفت: با توجه به اینکه ۹۳ درصد از مالیات محقق شده باید این بودجه نیز محقق شود، معاون اول رئیس جمهور نیز با توجه به اینکه این بودجه مربوط به حوزه‌ نشاط و تعالی جامعه است دستور پرداخت آن را صادر کرد اما از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان محقق شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این اعتبارات وصول شود.

ارسال نظرات