۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۲۴۰۵
با حضور مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق صورت گرفت؛

رونمایی از نظام جدید خانه خلاق و نوآوری اشراق و اعلام وضعیت پیشرفت تیم‌ها

رونمایی از نظام جدید خانه خلاق و نوآوری اشراق و اعلام وضعیت پیشرفت تیم‌ها
در نشستی با حضور مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق، ضمن رونمایی از نظام جدید اشراق، وضعیت پیشرفت تیم‌ها اعلام و برنامه‌های پیش رو تا پایان سال بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در نشست مدیران شرکت های تحت حمایت خانه خلاق و نوآوری اشراق به ارائه نظام جدید ارائه خدمات این خانه خلاق پرداخت و گفت: در سال 1401 تیم ایده های مختلفی در خانه خلاق و نوآوری اشراق حضور داشته اند که در طول این مدت جلسات منتوری متعددی از سوی این خانه برای رشد ایده های این تیم ها برگزار شده است.

وی افزود: در الگوی جدید پذیرش ایده ها صرفاً از طریق سایت خانه خلاق و نوآوری اشراق و داوری بر اساس جدول ارزیابی و داوری ایده ها صورت می گیرد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق خاطرنشان کرد: در نظام جدید استقرار در دوره دهلیز خلاقیت به مدت 60 روز تمام به صورت رایگان امکان پذیر است. از جمله خدماتی که در این دهلیز ارائه می شود شامل 8 جلسه منتوری خواهد بود.

وی دوره باروری ایده تحت عنوان دالان نوآوری را آموزشی برای تنظیم شراکت نامه بین اعضای تیم ایده و خانه خلاق و نوآوری اشراق دانست و گفت: تنظیم طرح تجاری BP و تست نمونه محصول اول MVP تا لبه ورود به بازار از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی لحاظ سهم 10 درصدی پایه برای خانه خلاق و نوآوری اشراق را یکی از اصلی ترین محورهای شراکت نامه برشمرد و تصریح کرد: این شراکت موجب استقرار تیم ایده ها در دالان نوآوری و دریافت خدمات رشد و شتابدهی آن ها خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات پایه ای خانه خلاق و نوآوری اشراق به تیم ایده ها افزود: این خدمات شامل آموزش، مشاوره و منتوری و خدمات ارتباطی خواهد بود.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق برگزاری جلسات هیئت مدیره هر 15 روز یکبار با حضور نماینده اشراق اعلام کرد و بیان داشت: ارائه سیدمانی تا سقف 500 میلیون تومان بر اساس الگوی سهامداری تضامنی یکی دیگر از خدمات خانه خلاق و نوآوری اشراق به تیم هایی می باشد که ایده آن ها آماده برای اجرا در بازار است.

وی گفت: در درگاه کسب و کار که شامل دوره لانچ می باشد، شاهد ورود ایده به بازار و رسیدن به مرحله نسبی پایداری مشتری(PMF) می باشد. تأسیس شرکت رسمی با قدرالسهم های به دست آمده بر اساس الگوی شراکت نامه از جمله ره آوردهای این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی سپس به شاخص های اصلی پذیرش تیم ایده ها در نظام جدید پرداخت و اظهار کرد: نسبت فناوری(سخت و نرم) به منابع تخصصی(انسانی، مالی و محتوایی) در ایده، نسبت توانایی داخلی تیم به نیازمندی های تخصصی و فنی ایده و همچنین نسبت دوره لانچ با پایه 3 سال(PMF) به دوره باروری ایده از جمله این شاخص هاست. هیچ کدام از درصدهای مرتبط با این شاخص ها نباید از 50 پایین تر و در مجموع باید درصد حاصل شده بالای 65 درصد باشد.

وی با تشریح برخی از ویژگی های ایده هایی که موفق به شرکت در نظام جدید نمی شوند، اظهار داشت: سقف طول دوره خدمات رایگان خانه خلاق و نوآوری اشراق در دهلیز 60 روز و در دالان نوآوری 200 روز است. در صورت تکمیل نشدن مدل BM در دوره دهلیز، تیم از خانه خارج می شود.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: تعیین تکلیف تیم های مستقر فعلی به این صورت است که تیم های پذیرش شده و مستقر در دهلیز خلاقیت می بایست حداکثر تا 15 آذر مدل خود را ارائه نمایند. برای تیم های مرحله طرح تجاری به تناسب زمان ورود به مرحله دالان نوآوری برای آن ها سقف زمانی تعیین و اعلام خواهد شد. البته در هر صورت این زمان برای هیچ کدام از تیم ها از 30 بهمن تجاوز نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مبدأ محاسبه بازپرداخت خدمات ارائه شده در صورت عدم موفقیت انجام کار در زمان تعیین شده، برای تیم های فعلی مستقر در خانه خلاق و نوآوری اشراق از ابتدای آبان 1401 خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی سرمایه گذاری خانه خلاق و نوآوری اشراق را طی دو مرحله بذری و ورود به بازار برشمرد و خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری دارای انعطاف هایی نیز می باشد و تسهیلات در قالب وام بدون سود ارائه خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که پیشرفت محصول به تأیید کارگروه نرسد یا کار در میانه راه متوقف شود با روش هایی مبلغ پرداخت شده بازگردانده خواهد شد. لازم است صاحبان ایده تا قبل از امضای قرارداد با سرمایه گذاران هر نکته ای را که مدنظر دارند، مطرح کنند.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: ایده تا زمانی که به مرحله ثبت رسمی شرکت برسد در مرحله باروری قرار دارد.

وی افزود: مواد و قوانین مربوط به جدا شدن افراد از تیم نیز در الگوی جدید پذیرش تیم ایده های خانه خلاق و نوآوری اشراق تشریح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار کرد: باید دانست که راه اندازی کسب و کار به صورتی باشد که از اولین گام افراد مشارکت کننده در آن با مدل مشخصی از تکالیف، قدرالسهم و دستمزد به کار گرفته شوند. در واقع لازم است از همان ابتدا مبلغ حق الزحمه و میزان ساعت کار افراد را به صورت دقیق تعیین کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه کسب و کارها نباید سوار بر شبکه های اجتماعی باشند، گفت: شبکه های اجتماعی را فقط باید به چشم ابزاری برای تبلیغ و معرفی محصولات دید و اصل معاملات را در سایت و در بسترهای ایمن تر و مطمئن تر انجام داد.

 

 

 

ارسال نظرات