۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۲۲۴۳۱
آیت الله حسینی بوشهری:

علامه کاشف الغطاء معارف شیعی را به جهانیان معرفی و اثبات کرد

علامه کاشف الغطاء معارف شیعی را به جهانیان معرفی و اثبات کرد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علامه کاشف الغطاء از شخصیت‌هایی بود که توانست به جهان اسلام خدمت کند و به مسائل مستحدثه جامعه و نیاز آنها با استدلال پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش تخصصی «رونمایی از موسوعه فقهی علامه شیخ محمدحسین آل‌ کاشف‌الغطاء» که قبل از ظهر امروز در تالار امام حسین(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به حادثه تروریستی احمدبن موسی(شاهچراغ) اظهار داشت: این حادثه نشان دهنده این است که ائمه اطهار(ع) و اولاد آنان نه تنها در دوران حیات خود مورد خشم، کینه و عداوت دشمنان بودند؛ بلکه بعد از حیات نیز کینه ایشان در نسل‌های دشمنانشان ادامه و امتداد دارد.

وی در ادامه ضمن تشکر از اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی به حوزه تدوین آثار علما و رونمایی از موسوعه علامه کاشف الغطاء افزود: دفتر تبلیغات اسلامی سعی می کند همزمان با برطرف کردن تشنگی تبلیغی جامعه و پرداختن به مباحث تبلیغی از فعالیت های علمی در عرصه های مختلف نیز غفلت نکرده و در مباحث علمی نیز ورود پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: از جمله نقاط قوت پژوهش این است که در تحقیق و علم آموزی، مکان خاصی مد نظر قرار نگرفته و در عرصه و موضوعات خاص باقی نماند و پژوهش کردن از علمایی که در زمان خود نقش آفرین و نوآفرین بودند و در عرصه های مختلف از برجستگی های علمی برخوردار بودند، بسیار مورد نیاز جامعه بوده و امری قابل تحسین است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تولید علم و احیای موضوعات علمی علما اظهار داشت: تتبّع و تحقیق در برخی از موضوعات علمی به معنای احیای آن علم است و موسوعه فقهی آیت الله کاشف الغطاء که به نوعی نوآوری است جای بسی مطالعه و تورق دارد.

وی در ادامه افزود: کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی ما نقش بی‌بدیلی دارد؛ هرچند که امروزه در بین نسل امروز کتاب و کتابخوانی کمتر مورد اهتمام واقع شده است و بسیاری از افراد فرصتی را برای کتابخوانی، تحقیق و پژوهش اختصاص نمی‌دهند؛ درحالی که باید جایگاه کتاب و پژوهش در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شخصیت جامع آیت الله کاشف الغطاء ابراز کرد: او فردی خطیب، شاعر، مجاهد، شجاع و در مبارزات مختلف پیشتاز بود و آثاری که درباره ایشان وجود دارد آثار بسیار خوبی به شمار می آیند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به احادیثی از ائمه معصومان(ع) درباره دقت کردن به کیفیت کارها نه سرعت انجام آنها اظهار داشت: آنچه برای محقق و پژوهشگر باید مهم باشد این است که آیا کاری که در حال تحقیق و پژوهش است، استاندارد بوده و در تراز خوبی قرار دارد یا خیر.

وی در پایان بیان داشت: کاشف الغطاء اولین عالم شیعی و از شخصیت‌هایی بود که توانست به جهان اسلام خدمت کند و به مسائل مستحدثه جامعه اسلامی و نیاز آنها با استدلال و منطق پاسخ گفته و حوائج فقهی آنان را برطرف کند.

ارسال نظرات