۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۲۲۵۲۲

رونمایی از کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع مقدس «باغ حاج علی»

رونمایی از کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع مقدس «باغ حاج علی»
کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع مقدس با عنوان «باغ حاج علی» شنبه ۷ آبان‌ماه در حوزه هنری تهران رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع مقدس با عنوان «باغ حاج علی» شنبه ۷ آبان‌ماه به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مجموعه کتاب هیأت در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

مهدی سلحشور در آغاز جنگ تحمیلی به سن قانونی نرسیده بود و نمی‌توانست از طریق مسجد محل وارد جبهه شود. علاقه او به جبهه باعث شد به مسجد سیدالشهداء (ع) برود و سن خود را بیشتر اعلام کند. او  بالاخره در سال ۱۳۶۵ موفق شد، از طریق پایگاه مقداد تهران به کردستان برود.

بعد از غائله کردستان به تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیاء (ص) پیوست و سپس به لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) ملحق شد و تا پایان دفاع مقدس در این لشکر حضور داشت.  سلحشور پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در حوادثی مانند جنگ خلیج‌فارس، مقابله با ضد انقلاب در کردستان و همین‌طور بحران سوریه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی حضور داشت.

کتاب «باغ حاج علی» روایت زندگی مهدی سلحشور از حضور در دفاع مقدس است. نام این کتاب یعنی «باغ حاج علی»، به یاد فرمانده قهرمان لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع)‌، حاج علی فضلی، انتخاب شده است.

مراسم رونمایی از کتاب «باغ حاج علی» شنبه ۷ آبان‌ماه در خیابان سمیه، حوزه هنری، تالار سوره برگزار خواهد شد. پیش از این، کتاب «باغ حاج علی» در مسجد مقدس جمکران در مراسم محدودی رونمایی و به بازار عرضه شده بود.

ارسال نظرات