۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۲۲۷۲۱

سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی/ از بهنام بانی تا محمد معتمدی

سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی/ از بهنام بانی تا محمد معتمدی

جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، بیست‌ودومین جام جهانی است که از بیست‌ویکم نوامبر تا هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ (سی‌ آبان تا بیست‌وهفتم آذرماه ۱۴۰۱) به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است.

ایران در نخستین بازی خود، در روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) با انگلیس بازی می‌کند. دومین بازی ایران در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) با ولز برگزار خواهد شد و سومین بازی نیز در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در برابر آمریکا خواهد بود.

 آبان از راه رسید و بازار جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و مسابقات فوتبال و حواشی آن را داغ کرد اما حالا با این که کم‌تر از یک ماه به آغاز بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان مانده و بسیاری از ۳۲ کشور حاضر در این رویداد ورزشی سرود مورد نظر خود را به کمیته برگزاری مسابقات در قطر تحویل داده اند سرود تیم ملی فوتبال ایران در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد و نام خواننده‌های مختلفی برای خواندن سرود ملی به گوش می‌خورد.

ابتدا خبر همخوانی بهنام بانی و رضا بهرام برای سرود تیم ملی فوتبال آمد که تکذیب شد.  پس از آن در روزهای گذشته سه ترانه‌ «بر طبل شادانه بکوب»، «تیم قهرمان ایران» و «مژده باران» به عنوان آثاری معرفی شده شدندکه از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای پخش در زمان گرم کردن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر به فیفا ارسال شده‌اند.

در نهایت هم قرعه به نام محمد معتمدی افتاد و مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قطعه محمد معتمدی به عنوان سرود رسمی کشور برای تیم ملی در قطر انتخاب شده است، اما محمد معتمدی هم با انتشار یک یادداشت در صفحه شخصی خود این خبر را رد کرد و سرود ملی تیم فوتبال ایران در ابهام باقی ماند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات