۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۲۲۷۲۷
رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

به فهم متناسب و واحد از مفاهیم پدافند غیرعامل رسیده‌ایم

به فهم متناسب و واحد از مفاهیم پدافند غیرعامل رسیده‌ایم
سردار جلالی گفت: تا اندازه قابل قبولی در دستگاه‌های اجرایی به لحاظ مفهوم شناسی و شناسایی مفاهیم آن و همچنین درک مفاهیم واحد پدافند غیرعامل به فهم متناسبی رسیده‌ایم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و جمعی از فرماندهان و مسئولان اجرایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ‌و‌ خاطره شهدا اظهار کرد: این جلسه پس از دو سال تاخیر به علت وجود ویروس کرونا برگزار می‌شود. امسال بیستمین سالگرد تاسیس سازمان پدافند غیرعامل را داریم که در ابتدا به عنوان کمیته دائمی پدافند غیرعامل و سپس در قالب یک سازمان فعالیت کرده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل در همه دستگاه‌های اجرایی یکی از معاونان هر دستگاه مسئول و معاون ذی‌ربط پدافند غیرعامل است. با توجه به اینکه ماموریت‌های بسیار مشکل سخت و پیش‌بینی نشده‌ای است کار سخت و غیر عامل را از سال ۸۲ آغاز و دنبال کرده‌ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ابعاد فعالیت‌هایاین سازمان تصریح کرد: با لطف و عنایت خداوند تا اندازه قابل قبولی در دستگاه‌های اجرایی به لحاظ مفهوم شناسی و شناسایی مفاهیم آن و همچنین درک مفاهیم واحد پدافند غیرعامل به فهم متناسبی رسیده‌ایم.

سردار جلالی با اشاره به کارکردهای سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور، متولی بحث تهدیدات انسان‌ساخت است. زیرا این تهدیدات از دو مؤلفه انسان و تکنولوژی تأثیر می‌پذیرد و این یعنی تهدیدات، سیال و پویا هستند.

وی افزود: براین اساس، تشخیص پیش‌دستانه تهدید در حوزه‌های مختلف به‌صورت رویکرد اساسی، هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل کشور است تا هم‌زمان بتواند الگو‌های مقابله با تهدید را تنظیم و آماده کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل هدف از برگزاری نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل را دستیابی به فهم و درک واحد از تهدیدات و چاره‌اندیشی برای راه حل‌های دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل برشمرد و تصریح کرد: نیازمند مدلی از دفاع جامع هستیم که تلفیقی از کارکرد‌های تخصصی در هر حوزه در چارچوب مفاهیم بین رشته‌ای و ترکیبی و مؤلفه‌های تخصصی هر دستگاه را شامل می‌شود.

سردار جلالی در پایان با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل پویا بوده و هدف آن تشخیص تهدیدات است، خاطرنشان کرد: در هر دستگاه، مسئولیت اجرای ضوابط پدافند غیرعامل، با بالاترین مقام مسئول آن دستگاه است، لذا این افراد باید زیرمجموعه خود را در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل تا حصول اطمینان، راهبری و نظارت کنند.

ارسال نظرات