۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۲۲۹۵۳
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه:

اعزام زوار به عتبات عالیات از مرز خسروی متوقف شد

اعزام زوار به عتبات عالیات از مرز خسروی متوقف شد
کرمانشاه ـ مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه از توقف اعزام کاروان های زیارتی به عتبات عالیات از مرز خسروی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سعید کریمی خو امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: جلساتی از سوی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران با شرکت‌های حمل و نقل عراقی برگزار شده و قیمت‌ اعزام زوار از طریق مرز خسروی اعلام شده که همچنان نیازمند رایزنی است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه درصدد برگزاری نشستی با رییس سازمان حج و زیارت است، افزود: بر اساس دستور مقام ارشد استان هیچ اعزامی از استان کرمانشاه به غیر از مرز خسروی انجام نمی شود برهمین مبنا تا زمان رفع مشکل حمل و نقلی اعزام زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه انجام نخواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع توقف اعزام زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه به دفاتر زیارتی و سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است که البته پس از تایید نرخ های حمل و نقل توسط شرکت‌های مربرطه، اعزام ها از طریق مرز خسروی انجام می‌شود.

کریمی خو تصریح کرد: همچنین با مسئولان سازمان حج و زیارت در استانهای شمال و شمال غرب کشور مکاتبات لازم انجام شده مبنی بر اینکه اعزام به عتبات عالیات پس از رفع مشکل حمل و نقل از مرز خسروی انجام خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که مرز خسروی طی سالهای اخیر بسته بود و اعزام زوار عتبات از طریق این مرز انجام نمی شد همچنین شرکت‌های حمل و نقل عراقی در این پایانه مرزی فاقد دفاتر نمایندگی هستند، قیمتهای گزافی را اعلام کردند که به منظور رفاه حال زوار درصدد رایزنی با شرکت‌های حمل و نقل هستیم تا با همان قیمت اعزام از طریق مرز مهران تا عراق نسبت به حمل زائران از مرز خسروی هم اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: پس از ایام اربعین تاکنون تنها دو اعزام از استان کرمانشاه به عتبات عالیات انجام شده و اخیرا هم به دنبال شیوع آنفلوانزا استقبال مردم کاهش یافت.

به گفته کریمی خو اگرچه اعزام زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه انجام نمی شود اما زوار کرمانشاهی می توانند از طریق استان‌های دیگر و با خروج از پایانه مرزی خسروی نسبت به اعزام اقدام کنند.

وی افزود: پس از حل مشکل نرخ حمل و نقل زوار اعزامی از طریق پایانه مرزی خسروی، پکیج سفرهای ارزان قیمت هم اعلام خواهد شد و البته بر اساس نرخ دلار فعلی حدود سه تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود./1400/

ارسال نظرات