۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۲۲۹۷۹
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی مطرح کرد؛

حمایت معاونت پژوهش حوزه از پروژه های علمی محققان آزاد

حمایت معاونت پژوهش حوزه از پروژه های علمی محققان آزاد
معاون پژوهش حوزه گفت: هدف‌گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فرق و مذاهب اسلامی ، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد، گفت: هدف‌گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد.

معاون پژوهش حوزه ضمن برشمردن دلایل اهمیت پرداخت علمی به مسائل روز جامعه اسلامی از سوی حوزه‌های علمیه گفت: با وجود اینکه پژوهش حول موضوعات مربوط به علوم بنیادین لازم بوده و هست، اما در زمینه پاسخگویی به مسائل جامعه و پژوهش‌های راهبردی و کاربردی هم نیازهایی جدی داریم؛ طبیعی است که پاسخ‌های اسلامی در مسائل روز جامعه از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود افزود: می بایست در مسائل بنیادین متوقف نشد و موضوعات راهبردی، کاربردی و عینی نیز مورد تحقیق قرار گیرند.

وی دبیرخانه کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه را آماده دریافت و حمایت از پروژه های مسئله محور دانست و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه به عنوان یک ستاد واسطه از پروژه های علمی محققان آزاد حمایت خواهد کرد تا به ثمر بنشینند.

در ادامه این نشست که با حضور مدیران و فرهیختگان گروه‌های پژوهشی، آموزشی و نشریات حوزه فرق و مذاهب اسلامی برگزار شد، اعضای حاضر به بیان مسائل، موضوعات و اولویت‌های پژوهشی پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظرات