۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۲۳۰۵۸

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور
سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد.

امروز در خراسان جنوبی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی شرق سیستان وبلوچستان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید وقتی رخ می‌دهد.

یکشنبه و دوشنبه در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

سه شنبه در شمال غرب  و ساحل غربی خزر، ارتفاعات البرز غربی، خراسان رضوی خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات هرمزگان ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موفتی پیش بینی می‌شود؛ چهارشنبه نیز در شمال غرب، بخش‌هایی از کرمان هرمزگان و بوشهر بارش رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است روز‌های یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و و استان‌های ساحلی خزر و سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما پیش بینی می‌شود.

طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف انتظار می‌رود یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جلویی البرز و سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی و احتمال گرد و خاک رخ می‌دهد قابل ذکر است طی یکشنبه و دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات