۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۲۳۰۶۸

آغاز به کار گروه تخصصی فقه بین الملل در مدرسه فقاهت عالم آل محمد مشهد

آغاز به کار گروه تخصصی فقه بین الملل در مدرسه فقاهت عالم آل محمد مشهد
گروه و حلقه تخصصی «فقه بین الملل» در مدرسه فقاهت عالم آل محمد(ع) وابسته به آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گروه و حلقه تخصصی «فقه بین الملل» از مجموعه گروه ها و حلقات تخصصی مدرسه فقاهت عالم آل محمد(ع) است که پس از برگزاری پیش نشست ها و انجام مقدمات علمی و تخصصی آن، رسما فعالیت های خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری مدیر این مدرسه در این باره گفت: حلقه های تخصصی فقهی در مدرسه فقاهت با رویکرد آموزش و تربیت فقیهان متجزی متخصص در موضوعات مختلف به منظور پاسخگویی های فقهی به نیازهای نظام اسلامی است که از جمله این حلقه ها، گروه و حلقه تخصصی «فقه بین الملل» است.

طبق گفته وی این حلقه موضوعاتی هم چون مسائل حقوق بشری، معاهدات بین الملل، نظام حقوق بین الملل و... را در دستور کار آموزش های فقهی تخصصی خود دارد و اساسا این رویکرد را دنبال می کند که فقه اسلامی و شیعی، امروز چه هنجارها و رهاوردی را به نظام حقوقی بین الملل ارائه می کند.

وی با اشاره به بهره گیری از متخصصان حوزه فقه در این حلقات گفت: استاد هادی حلقه تخصصی فقه بین الملل، حجت الاسلام حمید درایتی است که علاوه بر تدریس در سطوح عالی حوزه، دانش آموخته مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق بین المل دانشگاه است.

حجت الاسلام وحدتی شبیری درباره آغاز دوره آموزشی حلقه فقه بین الملل گفت: اکنون فرایند جذب طلاب سطح 4 حوزه، در حال انجام است و با تکمیل ظرفیت، دوره آموزشی شروع خواهد شد.

مدیر مدرسه فقاهت با اشاره به دیگر حلقات تخصصی این مدرسه گفت: در حال حاضر، حلقه های فقه اموال، فقه تربیتی، فقه جزا و فقه اجتماعی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده اند و حلقات رسانه، خانواده و وقف نیز مراحل پیش شروع را می گذرانند.

طبق اعلام وی آیت الله ابوالقاسم علیدوست و حجج اسلام والمسلمین احمد مبلغی، مجتبی الهی خراسانی و حمید درایتی استادان هادی این حلقات هستند.

ارسال نظرات