۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۳۲۹۹
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

هیچ ابرقدرتی فکر حمله نظامی به ایران را هم نمی کند

هیچ ابرقدرتی فکر حمله نظامی به ایران را هم نمی کند
امیر موسوی گفت: فرزندان شما چشم دشمن را کور و غیرت را به جهانیان نمایان کردند به گونه ای که پس از ۴۳ سال از انقلاب هیچ ابرقدرتی فکر حمله نظامی به ایران را هم نمی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه با حضور در اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ادامه بعثت، غدیر و عاشورا است و بر اساس شواهد موجود حلقه بعدی ظهور خواهد بود پس هدف انقلاب اسلامی راهی است که بعثت بنا نهاد و با غدیر راهنمایی شد.

وی افزود: حضرت امام راحل با آموزه های عاشورا، انقلاب را رهبری و نظام جمهوری اسلامی را پی نهاد و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار که پا گرفتن انقلاب را پایان سلطه خود بر جهان می دید از روز نخست با انواع دسیسه ها بر علیه این انقلاب حرکت و نقشه های خود را طراحی و پیاده سازی کرد.

امیر موسوی با اشاره به اینکه آمریکا جنگ تمام عیاری را علیه انقلاب از روزهای نخست طراحی کرده بود، ابراز داشت: از همان سال های ابتدایی انقلاب امام بر اساس رهنمودهای عاشورا ملت ایران را در مقابل توطئه های دشمن، بسیج و امروز این انقلاب به درختی تنومند و قوی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: فرزندان شما چشم دشمن را کور و غیرت را به جهانیان نمایان کردند به گونه ای که پس از ۴۳ سال از انقلاب هیچ ابرقدرتی فکر حمله نظامی به ایران را هم نمی کند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه فرزندان شهید شما انقلاب ایران را بیمه کردند، تاکید داشت: اگر شهدا را به همین دستاوردهای بزرگ محدود کنیم قطعاً به این عزیزان عزت آفرین ظلم کرده ایم بلکه نام آنها از ازل در مسیر هدایت، آزادگی و عزت آفرین این نقش بسته بوده است.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند، افزود: چشم بینایی است و خانواده شهدا بینایی چشمان ملت ایران هستند؛ خانواده شهدا روشنگر راه و از بین برنده ابهامات می باشند و هر کجا راه را گم کردیم باید ببینیم هدف شهدا و مسیر آنها چه و کجا بود.

امیر موسوی با بیان این که گل واژه وصیت شهدا فراموش نکردن امام جامعه بود، اظهار داشت: امام جامعه امروز ولی فقیه حضرت امام خامنه ای است که پاسخ همه درماندگی ها و ابهامات نسل دیروز، امروز و فرداست.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس و شهدا کهکشانی بیکران برای الگو برداری است و اگر زنده نگه داشتن آنها به برگزاری اجلاسیه ها محدود شود یک نگاه حداقلی است بلکه باید الگو برداری از شهدا تبدیل به یک نهضت شود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در یک جنگ همه جانبه احزابی قرار داریم، تصریح کرد: دشمن تمام توطئه‌های خود را با هدف نهایی یعنی تجزیه کشور با یک بهانه در روزهای اخیر شروع کرد و مسیرشان سوریه سازی با ایجاد ناامنی و از کار انداختن اقتصاد و سست کردن راه پیشرفت انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: برخلاف جنگ نظامی که تسلیحات در مقابل ما قرار دارد اما در جنگ ترکیبی گلوله ها صوت و فیلم و خود تخریبی است و دفاع در جنگ ترکیبی متفاوت از جنگ نظامی است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه دشمنان ما در اغتشاشات اخیر میان خودشان تقسیم کار هم انجام داده‌اند و هرکدام بخشی را بر عهده گرفته‌اند، بیان کرد: در اغتشاشات اخیر، یکی برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند، دیگری کمک اطلاعاتی انجام می‌دهد، یکی پول می‌دهد و دیگری هم اجرای کارهای عملیاتی را بر عهده دارد، گروهک‌های تجزیه‌طلب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و پیام‌رسان‌ها و امثال آن نیز دخالت مستقیم و فرماندهی میدانی را برعهده دارند، باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.

وی افزود: بیش از ده سال پیش خودِ آمریکایی‌ها گفتند که ابزار ما برای پیاده‌سازی اهداف‌شان در ایران، گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها است؛ خودشان گفتند سربازان ما میلیون‌ها کاربر اینترنتی هستند و باید نسبت به این موضوع هوشیار باشیم و برخلاف جنگ نظامی که گلوله، توپ، مین، خمپاره، راکت موشک، بمب و اینگونه تسلیحات مقابل ما قرار گرفتند و قابل تشخیص هستند، در جنگ ترکیبی گلوله‌های جنگ؛ تصویر و صوت، معیشت و تحریم، خودبدبخت‌بینی، خودمحوربینی، خود مرجع‌بینی و ناامیدی است. 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دفاع در مقابل جنگ ترکیبی با دفاع در مقابل جنگ نظامی متفاوت است، تأکید کرد: باید برای این گلوله‌های جنگ ترکیبی سنگر بسازیم و در مقابل آن از کشور، ملت و آرمان‌های خود دفاع کنیم، اینکه توانسته‌اند با جنگ شناختی روی افکار و ادراک بعضی از ما تأثیر منفی بگذارند، یعنی خرمشهری را از ما گرفته‌اند و ما باید تلاش کنیم خرمشهرهای‌مان را پس بگیریم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید خرمشهر هایمان را پس بگیریم، عنوان کرد: برادران و خواهرانمان که در جنگ ترکیبی به اسارت گرفته شده اند را باید نجات داده و برگردانیم لذا باید از طریق جهاد تبیین با دروغ پردازی های دشمنان مقابله کرد.

امیر موسوی ادامه داد: فرزندان شما در نیروهای مسلح به فناوری هایی رسیدند که کوچکترین پرنده دشمن در آسمان ایران را نابود خواهند کرد لذا ما باید دستاوردهایی که دشمن هم از آن هراس دارد را برای جامعه و نسل جوان امروز تبیین کنیم.

وی جهاد تبیین را فریضه ای فوری برای همگان دانست و ابراز کرد: تجربه نشان داده در سایه بصیرت، هوشیاری، اتحاد و پیروی از فرامین رهبری تمام توطئه های دشمنان این مرز و بوم را خنثی و در همان ابتدای راه نابود کرده ایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: فرزندان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبری از تمامیت ارضی این کشور نگهبانی و حراست خواهند کرد.

ارسال نظرات