۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۳۳۹۴
وزیر کشور:

لیدرهای اغتشاشات ‌در ۸ کشور‌ آموزش دیده بودند

لیدرهای اغتشاشات ‌در ۸ کشور‌ آموزش دیده بودند
وزیر کشور گفت: برخی افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند ‌در ۸ کشور مخالف ایران آموزش دیده بودند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی شب گذشته در نشست امامان جمعه اهل تشیع و تسنن استان گلستان با تجلیل از هوشیاری و همراه نشدن مردم گلستان در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند، چند دسته بودند که برخی از آنها در ۸ کشور مخالف جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند.

وی افزود‌: اندک جوانانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند و برخی از این افراد دچار احساسات زود‌گذر شدند ولی تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومیتی کند تا به اهداف خود برسد.

وزیر کشور تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفت همه از منافقان ‌تا کومله‌های سنّی در این اغتشاشات اخیر دخیل بودند تا در فشار حداکثری ایران را شکست دهند اما خودشان اعلام کردند که «ما شکست خوردیم».

وحیدی گفت‌: دشمن از پیشرفت ما شاکی است و نمی‌خواهد کشوری مسلمان با این پیشرفت‌ها داشته باشیم و دشمن می‌خواهد ایران زیر سلطه آنها باشد و دشمن شیعه‌ای و سنّی‌ای ‌را می‌خواهد که در چارچوب فکری و برنامه آنها فعالیت کند و به‌گفته رهبر معظم انقلاب دشمنْ ایران قوی نمی‌خواهد.

وزیر کشور با بیان اینکه اعمال برخی از این تحریم‌ها بر یک کشور ابرقدرت و در یک سال آن کشور را با مشکلاتی مواجه می‌کند تأکید کرد: ولی ما 43سال است که مقابل آنها مقاومت کرده‌ایم و پیشرفت‌های ماهواره‌ای و موشکی همه در شرایط تحریم اتفاق افتاد.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل‌سنت نیز با یادآوری اینکه حوادث اخیر ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، افزود: در حوادث اخیر مناطق سنّی‌نشین گلستان از آرامترین مناطق بود و برادران اهل‌سنت در همایش باشکوه حافظان امنیت، با آرمان‌های رهبری دوباره بیعت کردند.

حاج آخوند خوجملی گفت: مردم با هوشیاری تمام با این توطئه مقابله و آن را خنثی کردند و در استان گلستان تمام علمای اهل‌سنت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

ارسال نظرات