۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۳۴۵۵

مشوق‌های بیشتری برای موضوع «جوانی جمعیت» نیاز است

مشوق‌های بیشتری برای موضوع «جوانی جمعیت» نیاز است
استاندار خراسا‌ن‌شمالی گفت: مشوق‌های زیادی برای افزایش نرخ باروری در کشور قرار داده شده؛ اما تمام این ها تاکنون نتوانسته نرخ رشد جمعیت را به حد تعادل در کشور برساند.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در همایش استانی «همت همگانی برای ایرانی جوان» اظهار کرد: کشور ایران فراز و نشیب های زیادی را در موضوع جمعیت طی کرده، اما گاهی اوقات در برنامه ریزی تعادل وجود ندارد و باعث ایجاد چنین اشکالاتی در عرصه جمعیت شده است.

وی گفت: مشوق های زیادی برای افزایش نرخ باروری در کشور قرار داده شده اما تمام این ها تاکنون نتوانسته نرخ رشد جمعیت را به حد تعادل در کشور برساند و باید به سمت مشوق‌های بیشتری ارائه شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: سختگیری در آغاز زندگی مشترک، باعث ایجاد یک ذهن درگیر در زوجین خواهد بود که آرامش ندارند و سال های نخست زندگی نسبت به فرزندآوری اقدام نمی کنند و گاها بعد از چند سال درگیر ناباروری می شوند.

وی بیان داشت: اکنون در خیلی از کشورهای اروپایی به دلیل نداشتن نسل جوان و پویا قسمت های اجرایی به دست غیربومیان افتاده و توان اجرایی از دستشان خارج شده اند و از گروه های خاص سنی به کشور دعوت می کنند که ازدیاد نسل داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه همت نظام براین است که مشکل جوانی جمعیت رفع شود، گفت: باید روشنگری لازم در تمام ابعاد انجام شود، زیرا تبلیغات منفی جهت کاهش جمعیت طی سال های اخیر در ذهن ها نهادینه شده، بنابراین برگزاری چندین همایش شاید کفایت نداشته باشد و نیاز به تکرارهای مختلف دارد.

وی عنوان کرد: با مشاوره های مختلف قبل از ازدواج می توان شبهات فرزندآوری را در بخش های مختلف برای زوجین برطرف کرد.

حسین نژاد گفت: امید است با تمام شفاف سازی ها در این جهت، بتوان طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری گام مثبتی را در جهت جوان سازی جمعیت برداشت.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عادت های غلطی در بین مردم وجود دارد که باید با آنها حذف شوند که نیاز به یک کار تحولی دارد.

ارسال نظرات