۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۳۴۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

کنترل پیری جمعیت تدبیر نشود ۱۵ سال دیگر گرفتار چاله پیری می‌شویم

کنترل پیری جمعیت تدبیر نشود ۱۵ سال دیگر گرفتار چاله پیری می‌شویم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: اگر تدبیر نکنیم ۱۵ سال آینده همچون ژاپن به چاله پیری می‌افتیم و از آن رها نخواهیم شد.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، سیده زهره آثاری، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، جمعیت را یکی از مهمترین موضوعات ملی و دفتر حوزه زنان و خانواده خواند و بیان کرد: البرز از جمله استان‌هایی است، که نرخ باروری پایینی دارد و در این حوزه در زمره چهار استان اول کشور است، لذا تفاهم نامه همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز به منظور برگزاری ۳۰۰ همایش، برنامه، سمینار و دوره آموزشی که از آذر ماه اجرا می شود جهت جریان سازی و گفتمان سازی موضوع خانواده و جوانی جمعیت منعقد شد و آحاد جامعه و دستگاه های فرهنگی اجتماعی استان مکلف اند برای فرهنگ سازی جمعیت اقدامات لازم را انجام دهند.

آثاری ادامه داد: در حوزه جمعیت، فقط فرزندآوری مطرح نیست، بلکه ابتدا سقط های غیرقانونی، درمان ناباروری و تسهیل ازدواج مطرح است‌ و بعد فرزند آوری مطرح می شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در پایان تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز با محتوا سازی در حوزه سقط جنین و توانمند سازی فعالین این حوزه در فرهنگ سازی جمعیت کمک و حمایت خواهد کرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه موضوع سالخوردگی از جمله موضوعاتی است که با نگاه آینده پژوهی باید به آن نگاه کنیم، گفت: اگر تدبیر نکنیم ۱۵ سال آینده همچون ژاپن به چاله پیری می‌افتیم و از آن رها نخواهیم شد.

ولایی برحق کاهش جمعیت و عدم جوان سازی آن را دارای عواقب حاد امنیتی و اجتماعی دانست و ادامه داد: حجم خودکشی، انزوا، تنها بودن و سن بالا در کشور ژاپن به عنوان معضل رواج پیدا کرده است که امنیت و قدرت این کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی به شعار«فرزند کمتر، زندگی بهتر» اشاره کرد و افزود: با این شعار و تاثیرگذاری نیروی رسانه، به جامعه اینطور القا شد که با فرزند کمتر زندگی بهتر خواهد شد و در کمتر از ۱۰ سال موفق به کاهش جمعیت شدیم، امیدواریم اکنون با حرکت موتور پیشران رسانه و تغییر نگرش‌ها و حل شدن گره‌های ذهنی نسبت به جوانی جمعیت و فرزند آوری بتوانیم کاستی‌های موجود را رفع و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: طی یکی دو سال اخیر در جهت فرهنگ سازی جمعیت و فرزندآوری قوانین خوبی در مجلس مصوب و زیر ساخت‌های خوبی فراهم شده است.

ارسال نظرات