۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۲۳۵۳۴
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در بیانیه ای؛

مجمع محققین و مدرسین در پیشبرد اهداف عالیه حوزه نقش منفی ایفا کرده است

مجمع محققین و مدرسین در پیشبرد اهداف عالیه حوزه نقش منفی ایفا کرده است
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم تصریح کردند: مجمع محققین و مدرسین در پیشبرد اهداف عالیه حوزه علمیه نه تنها عملکرد مثبتی نداشته بلکه نقش منفی ایفا کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای، اطلاعیه اخیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و انجمن محققان و مدرسان روحانی اصفهان را محکوم کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

یا أَیُّهَا الرَّسُولُ لا یَحْزُنْكَ الَّذینَ یُسارِعُونَ فِی الْكُفْرِ مِنَ الَّذینَ قالُوا آمَنَّا بِأَفْواهِهِمْ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قُلُوبُهُمْ وَ مِنَ الَّذینَ هادُوا سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرینَ لَمْ یَأْتُوكَ یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَواضِعِهِ یَقُولُونَ إِنْ أُوتیتُمْ هذا فَخُذُوهُ وَ إِنْ لَمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُوا وَ مَنْ یُرِدِ اللَّهُ فِتْنَتَهُ فَلَنْ تَمْلِكَ لَهُ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً أُولئِكَ الَّذینَ لَمْ یُرِدِ اللَّهُ أَنْ یُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ  المائدة: 41

اطلاعیه مسموم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و انجمن محققان و مدرسان روحانی اصفهان در تاریخ 15 آبان 1401 که گویای صدای انگلیس و معاندین است از حلقوم عده ای منتسب به حوزه علمیه قم منتشر شده است، کسانی که در مسیر کفر شتاب می کنند و در زبان مدعی ایمانند، ولی قلب آنها ایمان نیاورده است در قرنی که به یاد امام خمینی ره و مکتب مترقی آن بزرگ اندیشمند، نامگذاری شده است چه شده که عده ای به اصطلاح مدرس و محقق حوزه علمیه قم فاصله ای نجومی با اندیشه های ناب آن یگانه دوران که خالق مکتب و حاکمیتی است که آمال همه عالمان و فرزانگان آزادی خواه و همه آرزومندان حاکمیت اسلام ناب محمدی ص بوده و هست، دارند؟

 این افراد به سخنان هدایتگر رهبری گوش می دهند تا دست آویزی برای تکذیب او بیابند، آنها خود را حوزوی می دانند تا سخنان ایشان را از مفهوم اصلی اش تحریف نمایند، این همان است که قرآن فرمود: "اکّالون للسُّحت"

این عمل خبیث و روح نفاق تا روزی که خدا را ملاقات کنند در دل هایشان وجود دارد، مجمع محققین که اعضای اصلی گروه 18 گانه جبهه دوم خرداد به شمار می آیند در مقابل جامعه مدرسین حوزه مقدسه علمیه قم برای مقابله و مخالفت قد علَم کرد. بنیانگذاران اصلی این مجمع از ابتدای تأسیس واجد سوابقی در تحصن و استعفای از نمایندگای مجلس ششم، عزل از منصب دادستانی کل کشور از سوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگزار جمهوری اسلامی و دارای سابقه محکومیت در دادسرا و دادگاه های ویژه روحانیت هستند.

این مجمع در فرایند دگردیسی اعتقادات خود از ولایت مطلقه فقیه گذر نموده و قائل به محدودیت اختیارات ولی فقیه می باشد. مواضع گذشته آنها چه در انتخاب و معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری و چه نمایندگان مجلس و نیز اظهار نظر نسبت به وقایع و شخصیت ها بر خلاف معیارها و شاخص های امامین انقلاب اتخاذ گردیده است، از جمله انتخاب و معرفی آقای حسن روحانی(در سال 92) بانی وضع اسف بار موجود، و از طرفی با افتراء رئیس این مجمع به عمار انقلاب و نظام، (علامه مصباح ره) می گوید: «مصباح یزدی به ولایت فقیه معتقد نیست». هم چنین در روز نهم دی ماه 1395همایش نکوداشت آیت‌الله العظمی میلانی با دبیری یکی از اعضای مجمع محققین حوزه علمیه و برخی اعضای دیگرآن مجمع در قم برگزار می گردد که نسبت های ناروا به شخص امام خمینی(ره) زده می شود. سید حمید روحانی در اعتراض به این جریان شوم گفته بود: با توجه به اتفاقات اخیر و حمایت از شیخ علی تهرانی حداقل انتظار، لغو پروانه فعالیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است.

مجمع محققین و مدرسین در مسیر اهداف سیاسی خاص که خارج از حوزه، الهام می گیرد حرکت کرده و در پیشبرد اهداف عالیه حوزه علمیه، نه تنها عملکرد مثبتی نداشته بلکه نقش منفی ایفا نموده است.

نهاد مقدس جامعه مدرسین که از دیرباز مأوا و ملجأ طلاب و جامعه متدین و انقلابی بوده، تا همگان را از گزند جریانات انحرافی و اسلام آمریکایی در امان بدارد، اما مجمع بدلی به اصطلاح محققین، بر خلاف آن نهاد کهن و مورد اعتماد امام و مراجع عظیم الشأن، رویه ای تقابلی معمول داشته است.

هر چند اطلاعیه مذکور که تداعی کننده صدای منافقین، صهیونیسم بین الملل، استعمار پیر و... میباشد ارزش پاسخگویی ندارد، ولی کوتاه سخن آنکه حذف نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان به معنی اجازه نفوذ رسمی نظام به معاندین و دشمنان اسلام در دستگاه های دولتی است و تمدن غرب نیز چنین اجازه ای را در حاکمیت خود نداده و نخواهند داد.

عجیب آنکه اغتشاشگران در زاهدان که فرمانده اطلاعات سپاه و جمعی از بسیجیان و مردم بیگناه را به شهادت رساندند و اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیدند که 15 نفر تبعه خارجی در آن وقایع دستگیر شدند برای تحریک مخاطبین به عنوان نمازگزار معرفی شدند و جای جلاد و شهید را تغییر دادند، تقاضای محاکمه حافظان امنیت جامعه را خواستارند.

درخواست آزادی بدون قید و شرط زندانیان که مطالبه دشمنان کینه توز ایران قوی است را آیا محکومین دادگاه ویژه روحانیت و مدعیان محققین و مدرسین حوزه سر می دهند؟

سیاه نمایی وضع موجود همصدایی با رسانه های بیگانه و معاند و تشویش اذهان عمومی و همراهی با قاتلین و مجرمینی که با همکاری و تلاش مردمی دستگیر شده اند گناهی نابخشودنی و خیانتی به نظام و امامین انقلاب است.

ما حوزویان در این برهه حساس اجازه نخواهیم داد در لباس روحانیت، به روحانیت اصیل و حوزه های علمیه و مقدسات دینی ضربه ای وارد شود، ما در مقابل همه توطئه ها ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد کسانی که سالیان سال در دولت های لیبرال، اصلاحات و اعتدال، از بودجه عمومی بهره مند بوده اند به عنوان مطالبه گر وارد میدان شوند.

این مجمع و تشکل حوزوی نما که خواسته یا ناخواسته اوامر و امیال سرویس های اطلاعاتی دشمن را فریاد میزنند، بدانند چنانچه به تحریک عواطف و احساسات مردم و تحریف وقایع ادامه دهند یقینا به صورت انقلابی با آنها برخورد خواهد شد.

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم

ارسال نظرات