۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۲۳۵۵۵
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:

با عوامل اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت

با عوامل اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افرادی که این همه جنایت آفریدند مجازات سخت خواهند شد، گفت: با عوامل و مسببین اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنج شنبه شب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز ساعات بسیار خوبی در جمع دانشجویان، کارآفرینان، اقشار مختلف مردم و در بین کارکنان دستگاه قضا خراسان جنوبی داشته‌ایم.

رئیس دستگاه قضا با طرح این سوال که از فرصت خدمت به مردم چگونه برای حل مشکلات استفاده کنیم، بیان کرد: ما هر کجا نیاز به حضور مردم داشتیم، آنان بی ادعا پای کار انقلاب آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین  محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه  مردم در جمعه هفته قبل (۱۳ آبان) نیز حماسه آفریدند، ادامه داد: امروز نوبت ما مسئولان است که در راستای خدمت رسانی به مردم قدم برداریم و مسئولیت سنگینی بر عهده ما است.

وی با بیان برخی از مشکلات زیر ساختی در خراسان جنوبی گفت: برخی از مشکلات نیاز به اعتبار و بودجه و تعدادی نیاز به پیگیری مستمر و… دارد و هر موضوع و مسئله که امکان رفع شدند دارد باید با تلاش بی وقفه در راستای حل آن بکوشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه حل نکردن برخی مشکلات زمینه سو استفاده دشمن را به وجود می‌آورد، گفت: انصاف نیست مردم به واسطه برخی نقص‌های زیرساختی از نیازهای اولیه چون جاده ایمن بی بهره باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر رفع مشکلات و موانع کسب و کارها و حمایت از سرمایه گذاری و واحد تولیدی، یادآور شد: ما در قوه قضائیه از هر اقدامی که مطابق قانون در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیاز باشد به هیچ وجه فروگذاری نخواهیم کرد.

وی گفت: اگر از امر تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان حمایت کنیم بی شک آسیب‌هایی چون اعتیاد و فروش مواد مخدر کاهش خواهد یافت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید از ابزارهای نوین برای تبیین حقایق و روشنگری استفاده کنیم، یادآور شد: مسائل فرهنگی یکی از موضوعات مهم و اولویت دار در کشور ما است چرا که دشمن و استکبار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به خشکسالی چند سال گذشته و مسائل و مشکلات حوزه آب بیان کرد: شاید این خشکسالی‌ها همچنان ادامه داشته باشد و از این نظر باید در شیوه مصرف آب و مسائل مرتبط با آن دقت نظر لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در بسیاری از روستاهایی که تبدیل به شهر شده مردم سند رسمی تفکیک شده، ندارند و از این نظر برای انتقال زمین و ساخت و ساز با مشکلاتی رو به رو هستند که در بخشی دادگستری کمک کرده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به نظر می‌رسد این کمک‌ها کفایت لازم را نداشته است، ادامه داد: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود و اگر در موضوعی برای حل مشکلات مردم یک نظر جمعی بین مدیران و مسئولان و نخبگان حاصل شود در مرکز و تهران نیز مخالفتی نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: مردم یک سلسله انتظارات و توقعات از قوه قضائیه به ویژه در مسائل اخیر از جمله در برخورد با اغتشاشگران دارند ولی ما قبل از اغتشاشات اخیر تصمیم گرفتیم در هر مسئله‌ای چون فساد و… به دور احساسات و با برخورد با ریشه‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در برخورد با فساد باید به سراغ سر منشاها و ریشه‌ها برویم، بیان کرد: در زمینه اغتشاشات نیز با کمک دستگاه‌های امنیتی به سراغ عوامل و مسببین اصلی خواهیم رفت.

رئیس دستگاه قضائی با اشاره به اینکه بر اساس قانون با عوامل و مسببین اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت، گفت: اگر کسانی نیز امکان بهره‌مندی از رأفت و تخفیف مجازات را طبق انصاف و عدالت داشته باشند از آن بهره مند خواهند شد.

وی با تأکید بر روشنگری برای مردم، اظهار کرد: منتقد هیچگاه پرچم کشور را به آتش نمی‌کشد و جان مردم و نیروهای انتظامی را به خطر نمی‌اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: افرادی که این همه جنایت آفریدند و بسیاری از نیروهای فراجا را شهید کردند مجازات سخت خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه صف‌ها باید کامل جدا شود و اتمام حجت شود که کار دشمن چیست و کار معترض چیست، گفت: مردم توقع برخورد جدی با اغتشاشگران دارند و باید انتظار مردم بر محور قانون انصاف و عدالت محقق شود.

ارسال نظرات