۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۲۳۵۵۹
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «جایگاه مبانی کلامی در اجتهاد» به چاپ چهارم رسید

کتاب «جایگاه مبانی کلامی در اجتهاد» به چاپ چهارم رسید
چاپ چهارم کتاب «جایگاه مبانی کلامی در اجتهاد» اثر سعید ضیائی فر به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چاپ چهارم کتاب «جایگاه مبانی کلامی در اجتهاد» اثر سعید ضیائی فر است که به همت پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در 1024 صفحه منتشر شد.

فلسفه علم و فلسفه دین، ره آورد نگاه بیرونی به علم و دین است. این نگاه به فقه (فلسفه فقه) در حال تکوین می باشد و از زمره مباحث مهم آن تأثیر علم کلام بر اجتهاد است؛ تأثیری که فقه را به سوی فربهی و پویایی بیشتر، سوق داده است.

در این کتاب تلاش شده ضمن شناسایی و بررسی دیدگاه های کلامی تأثیرگذار بر اجتهاد، با ذکر شواهد و نمونه ها تأثیر آن ها نشان داده شود.

 

ساختار اثر

این اثر در پنج بخش و 20 فصل تألیف شده است؛ بخش اول این اثر با عنوان «مباحث عقلی» مشتمل بر پنج فصل بوده که با عناوین حسن و قبح عقلی، حسن عدل و قبح ظلم، آزادی و نفی ولایت، آزادی بهره برداری از نعمت ها و حسن شکر منعم نگارش یافته است.

نویسنده در بخش دوم به «افعال و صفات الهی» پرداخته که در این راستا و در قالب پنج فصل به عدل الهی، حکمت الهی، لطف الهی، تکلیف الهی، و قانون گذاری اختصاصی الهی می پردازد.

سومین فصل از کتاب حاضر به مبحث «نبوت» اشاره دارد که در سه فصل مفهوم نبوت، عصمت پیامبر(ص) و شئون پیامبر(ص) را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

«امامت» عنوان فصل چهارم در این کتاب بوده که در چهار فصل تحلیل مفهوم امامت، عصمت امامت، شئون امام و دوران غیبت تبیین شده است.

در پنجمین و آخرین بخش از این اثر به «ویژگی های شریعت» پرداخته شده که در این راستا جامعیت و کمال شریعت، جاودانگی شریعت، و جهان شمولی شریعت بررسی و تشریح شده است.

شایان ذکر است که این اثر پنج نوبت به عنوان کتاب برگزیده در جشنواره های مختلف (اعم از کتاب برگزیده کتاب سال دانشجویی، کتاب برگزیده پژوهشگران دین و فرهنگ، کتاب برگزیده کتاب سال حوزه، کتاب برگزیده همایش اهل قلم، کتاب برگزیده جشنواره بین المللی فارابی) مورد تجلیل قرار گرفته است.

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات