۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۲۳۷۳۵

کتاب «رمز سلامت و طول عمر» به چاپ دوم رسید

کتاب «رمز سلامت و طول عمر» به چاپ دوم رسید
چاپ دوم کتاب «رمز سلامت و طول عمر» اثر حسین حسنی در 360 صفحه روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چاپ دوم کتاب «رمز سلامت و طول عمر» اثر حسین حسنی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 360 صفحه منتشر شد.

زندگی و زنده ماندن دارای شرط سنّی، یعنی محدوده خاصی است که به آن طول عمر انسان می گوییم. این طول عمر، با این که محدوده تقریبا معینی دارد، اما انسان ها دائماً مترصّد اطاله عمر و جلوگیری از کوتاهی آن هستند.

حیات انسان یک جریان تقدیری صِرف نیست، بلکه فرایندی است که در اثر عوامل شناخته شده و شناخته نشده ای کوتاه و یا طولانی می شود.

این اثر مکتوب، به گونه ای متفاوت با سایر کتاب های مرتبط با سلامت و طول عمر، با نگرشی همه جانبه، اعم از طبی و بهداشتی، فلسفی، روان شناختی، جامعه شناختی، اخلاق شناختی و دین شناختی، به کاوش این مسائل می پردازد تا خواننده بتواند تداوم نسبی حیات را تحقق بخشد.

 

ساختار اثر

کتاب حاضر در 13 فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که به «تغذیه» اختصاص یافته، ضمن بیان رابطه میان تغدیه و افزایش وزن، به الزامات جامعه مدرن و پرخوری، غذاهای ترکیبی و زیان باری سوء تغذیه، اشاره شده و در پایان به رابطه بدخوری و سن پرداخته شده است.

نویسنده در فصل دوم که با عنوان «اسلام، طب و تغذیه» نگارش یافته، به تغذیه در قرآن و سنت و سیره می پردازد و در فصل بعدی، بهداشت تن و روان را بررسی کرده که در ابتدای این فصل به مبحث بهداشت تغذیه پرداخته شده و سپس رموز تغذیه سالم تبیین، و سپس به بهداشت دارو، بهداشت فردی و بهداشت روان اشاره و سپس، مدیریت استرس بررسی و در ادامه نیز انقلاب سلامت به عنوان راهی برای مقابله با انقلاب صنعتی عنوان شده و در پایان سومین فصل، ضرورت انقلاب سلامت تشریح شده است.

«تحرک، ورزش و کار» عنوان چهارمین فصل از کتاب حاضر است که در این فصل، حدود تحرک، کارکردهای چندگانه پیاده روی، 10 فرمان ورزش سلامت و فواید آن، و همچنین کارکردهای ورزش سلامت بیان شده است.

در فصل پنجم که با عنوان «دین، معنویت، اخلاق» تألیف شده، ابزارهای سفارشی دین اعم از نماز، روزه، تطهیر، صله رحم، نیکی و احسان، خوش بینی، گذشت، دعا و نیایش، و بداء در تقدیر تشریح شده و همچنین در این فصل تأکید شده که صفات معنوی اضطراب را زایل می کند و در ادامه نیز به سلامت انسان اخلاقی پرداخته شده است.

در فصل ششم «علم، آگاهی، نظام آموزش» مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کارکردهای مدرسه و دانشگاه تبیین شده است.

در فصل بعدی که با عنوان «هنجارها، قواعد و قراردادها» نگارش یافته، به رابطه هنجارها و انطباق اجتماعی اشاره و سپس تأثیر وفاق اجتماعی تشریح شده است.

«محیط اجتماعی» عنوان هشتمین فصل از کتاب مذکور است که در این فصل، در دو بخش به جامعه و ارتباط اجتماعی و فرهنگ پرداخته شده است؛ در این فصل مباحثی از جمله با عناوین ادله دیدگاه فردگرایی و جامعه گرایی، اجتماعی متخلق، خوش اخلاقی نیمی از دین، محیط اجتماعی شورانگیز تبیین شده است.

«رفاه و آسایش» به عنوان نهمین عامل سلامتی و طول عمر در فصل نهم بررسی شده که در این فصل، به نقش خواب، رفاه طلبی، تفریح، زیارت و... در سلامتی اشاره شده است.

فصل دهم که «اقتصاد سلامت» نامگذاری شده، به نقش اشتغال در اقتصاد سلامت، بایدها و نبایدهای شغل سالم و کارکردهای زیستی بیکاری می پردازد.

در فصل یازدهم، به نقش «صنعت و فناوری» در سلامتی و طول عمر پرداخته شده که در این راستا به فرصت ها و تهدیدهای فناوری اشاره شده است.

فصل بعد که با عنوان «خانواده، وراثت و ژنتیک» تألیف شده، به نقش خانواده در سلامتی می پردازد و در دوازدهمین و آخرین فصل از این کتاب، تأثیر «عوامل و مسائل اجتماعی» در طول عمر بررسی شده که از جمله این عوامل می توان به فشار، صبر و استقامت، گذشتگان و آیندگان، تقدیر، و فضایل اربعه(عدالت و تعادل، عفت، شجاعت، حکمت) اشاره کرد.

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

کتاب «رمز سلامت و طول عمر» به چاپ دوم رسید

ارسال نظرات