۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۲۳۷۸۵

کاهش آلودگی هوای تهران از امروز

کاهش آلودگی هوای تهران از امروز
سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: امروز از غلظت آلودگی هوا در تهران کاسته خواهد شد.

یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد گاهی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبارو رعد برق وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. در نوار شرقی کشور وزش باد پدیده حاکم می‌باشد و در اواخر وقت در سواحل گیلان ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود. امروز در شهر‌های پرجمعیت واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل البرز و تهران افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. سه شنبه در گیلان و شرق اردبیل بارش باران ادامه خواهد داشت.

همچنین در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در برخی مناطق جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب و بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

امروز در شرق کرمانشاه جنوب همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نواحی از شمال غرب و استان‌های اصفهان، فارس و بوشهر را در برخواهد گرفت و دربرخی مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف رخ می‌دهد.

گفتنی است، امروز یکشنبه خلیج فارس و روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه غرب دریای خزر مواج است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات