۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۲۳۸۵۵
آیت الله رئیسی:

جامعه آگاه نمی‌گذارد نظام سلطه بر سرنوشت او مسلط شود

جامعه آگاه نمی‌گذارد نظام سلطه بر سرنوشت او مسلط شود
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در دنیا جاهلیت مدرن نمی‌خواهد جوامع آگاه شوند گفت: جامعه آگاه نمی‌گذارد که نظام سلطه بر سرنوشت او مسلط شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: اگر بخواهند ببینند یک جامعه چه میزان با فرهنگ ارتباط دارد، یکی از شاخص‌های مهم مسئله کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه هدایت انسان با کتاب آغاز شد، افزود: اگر بخواهیم امامان بزرگان و پیشوایان‌مان را بشناسیم، یکی از راه‌های مهم کتاب ها و نوشته ها و آثار ماندگار ایشان است. نسل فعلی که علامه طباطبایی را درک نکرده، می توانیم با آن‌ها آدرس بدهیم که بروند المیزان یا کتب دیگر ایشان را ببیند. کتاب معرف شخصیت مولف است. یکی از راه‌های مهم شناخت احوال پیشینیان، به وسیله کتاب است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه علم و دانش به وسیله کتاب در اثرها و نسل‌ها منتقل می شود، اظهار کرد: باید خیلی کتاب را گرامی داشت. چندی پیش از دفتر حفظ و نشر آثار امام ۵۰ جلد کتاب برای من فرستادند؛ آثار امام نشان دهنده شخصیت ایشان است و فقیه بودن، عارف بودن و حکیم بودن امام از کتب مختلف ایشان قابل فهم است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما از اینکه کتابخانه های آن به صورت ماشینی و به روز نگهداری شود، استقبال می‌کنیم اما موافق نیستیم جای کتاب را بگیرد. ابزار الکترونیک نمی‌تواند جای کتاب را بگیرند، این ابزار برای جمع آوری اطلاعات و به هنگام کردن و سهولت کار هستند اما تاکنون نتوانسته و نمی تواند تا کتاب را بگیرد.

وی تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی نشاط و امید به جامعه می دهد و باید برای دسترسی آسان به کتاب شرایط را فراهم کنیم زیرا کتاب و کتاب خوانی تعادل را به جامعه می‌بخشد. امروز در دنیا جاهلیت مدرن با استفاده از از امپراطوری رسانه و فناوری نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شود. یکی از راه‌های آگاهی جوامع کتاب و کتاب خوانی است.

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: از حضور در جمع فرهیختگان و اصحاب کتاب‌خوانی و کتابداران گرامی خرسندم و صمیمانه از وزارت ارشاد و وزیر محترم تقدیر می‌کنم؛ در این جلسه جمعی از کتاب‌خوانان و کتاب‌داران حضور داشتند ولی من از همه اهل کتاب در سراسر کشور تقدیر و تشکر می‌کنم و به همه شما خسته نباشید عرض می‌کنم.

ارسال نظرات