۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۲۳۹۱۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد؛

افزایش قیمت کالاها مردم را آزار می دهد/ لزوم برخورد با برهم زنندگان امنیت

افزایش قیمت کالاها مردم را آزار می دهد/ لزوم برخورد با برهم زنندگان امنیت
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از افزایش قیمت کالاها گفت: با توجه به افزایش درآمدهای دولت، مردم انتظار دارند که در سفره های خود آن را احساس کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت در حل مشکلات کشور گفت: امروز کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت کالاها مردم را به شدت آزار می دهد.

این مرجع تقلید بیان کرد: با توجه به افزایش درآمدهای دولت، مردم انتظار دارند که در سفره های خود آن را احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از تجار و کسبه از بالارفتن قیمت ارز سوءاستفاده می کنند، افرود: باید دولت نظارت کاملی بر بازار داشته باشد، به محض افزایش نرخ دلار، برخی از کسبه ها با اینکه اجناس را به نرخ ارز پایین تهیه کردند، ولی به قیمت روز محاسبه کرده و می فروشند که واقعاً بی انصافی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دریافت سود توسط نظام بانکی کشور و ورود گستردۀ کالا به صورت قاچاق را از دیگر مشکلات سیستم اقتصادی دانسته که باید دولت نسبت به اصلاح آن اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آشوب های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: در این قضایای اخیر بخشی از مشکلات متوجه برخی تصمیم گیری های غلط است که می بایست برنامه ریزی بهتری می شد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در طرف مقابل برخی توطئه گران یا افراد فریب خورده نیز اقدام به آتش زدن و تخریب و ریختن خون بی گناهان می کنند که باید با جدیت با آن مقابله شود، البته باید برای انتقادها گوش شنوا داشت و موقعیت مناسبی برای اظهار صحیح آن فراهم کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مسأله حجاب نیز گفت: باید با کار فرهنگی مسألۀ حجاب را حل کرد، نه با فشار.

وی در پایان این دیدار خبررسانی سریع و به موقع را از اولویت های مهم دولت برشمرد و خواستار تقویت آن شدند.

در ابتدای این دیدار دکتر مخبر گزارشی از وضعیت کشور و عملکرد دولت ارائه داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
طبق ماده ۵۵ آیین نامه اجرایی ماده(۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،کلیه فروشندگان ارز،مکلفندنسبت به فرایند احراز هویت ارباب رجوع (اعم از دائم/گذری، حقیقی/حقوقی) اقدام و اطلاعات آن را در دفاتر و یا سامانه (سیستم) های اطلاعاتی خود ثبت کنند. این اقدام باید پیش از ایجاد تعامل کاری و ارائة هر محصول یا خدمت یا انجام هرگونه تراکنش انجام شود.اگر همین یک قلم از قانون اجرایی شود شاهد شفافیت بازار خرید و فروش ارز و ممانعت از افزایش لحظه ای قیمت آن توسط دلالان بی نام و نشان و کاهش ارزش ملی پول کشور و ضربه به اقتصاد خانواده های ایرانی خواهدشد.طبق قانون مذکور خرید و فروش ارز توسط دلالان غیرقانونی است.
2
1
کارگر
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
دلالان مشابه ویروس منحوس کرونا هر جا حضور داشته باشند فقط تولید گرانی و تورم دارند.باید نمایندگان محترم در خصوص اجرای قوانین سخت گیرانه عمل کنند.همانگونه که در مبارزه با کرونا رعایت پروتکل ها اجباری است در مبارزه با عوامل دشمن در صحنه اقتصادی نیز باید سازوکار قانونی خرید و فروش ارز رعایت و با عوامل متخلف برخورد جدی شود.