۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۲۴۰۴۰
دبیر جامعه ایمانی مشعر:

جهت‌گیری هیئت‌ها به سمت مسائل تربیتی باشد/هیئات مذهبی محل تعاملات اجتماعی است

جهت‌گیری هیئت‌ها به سمت مسائل تربیتی باشد/هیئات مذهبی محل تعاملات اجتماعی است
آبفروش گفت: در عرصه تربیت چالش‌ها و مدعیان مختلفی وجود دارد که برای تشخیص راه درست از بیراهه نیازمند چشم بینا و بصیر هستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رحیم آبفروش در شانزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم همایش‌ها متناسب با شرایط و نیاز جامعه جهت‌گیری ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در چندین نوبت هیأت‌ و خانواده رویکرد اصلی ما بوده است، عنوان کرد: در همایش امسال نیز رویکرد اصلی را بر موضوع تربیت قرار داده‌ایم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: در عرصه تربیت چالش‌ها و مدعیان مختلفی وجود دارد که برای تشخیص راه درست از بیراهه نیازمند چشم بینا و بصیر هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع یک مسئله خیلی مهم در جامعه فعلی تبدیل شده است، مطرح کرد: اگر هیأت به محل تربیتی تبدیل شود تمام جایگاه‌های منبری و مداح تغییر پیدا خواهد کرد.

آبفروش ادامه داد: این تغییر جایگاه‌ها می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیأت اجتماعی مومنانه است، خاطرنشان کرد: این اجتماع هول ثقلین به منظور احیای امر اهل بیت(ع) است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه امر اهل بیت(ع) رشد و تربیت مخاطبین هیأت است، تصریح کرد: در نتیجه برای تحقق این رسالت هیأت باید به محل رشد و تربیت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تمام اتفاقات هیأت‌ها در تعاملات اجتماعی رقم می‌خورد، یادآور شد: هیأت به عنوان نهاد تربیتی باید در جایگاه تعلیم و تربیت خانواده‌ها قرار بگیرد.

آبفروش با بیان اینکه هیأت این چنینی می‌تواند الگوی نظام حکمرانی اسلامی باشد، ابراز کرد: این هیأت می‌تواند حلقه میانی امام و امت بوده و به عصای دست ولایت تبدیل شود.

وی در پایان اضافه کرد: ایام فاطمیه نزدیک است و هیأت‌های مذهبی باید از این فرصت به منظور اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت بهترین استفاده را داشته باشند.

ارسال نظرات