۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۰۶۵
آیت الله اعرافی:

انقلاب اسلامی در معرض تهاجم سنگین دشمنان در فضای مجازی است

انقلاب اسلامی در معرض تهاجم سنگین دشمنان در فضای مجازی است
امام جمعه قم گفت: در موقعیت کاملاً ویژه قرار گرفتیم، موقعیتی که اگر هوشمندی لازم وجود نداشته باشد، مشروطه تکرار می شود و جامعه اسلامی باید هوشیار باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، بعد از توصیه مردم به تقوای الهی اظهار داشت: امیدواریم که خداوند به ما توفیق کسب تقوا در تمام مراحل زندگی عنایت کند.

وی در ادامه افزود: یکی از اصول بنیادی در اسلام تربیت است و تربیت از اصولی است که در تعلیم و تربیت و پرورش نسل نو و نوجوان و جوان بسیار اهمیت دارد و اقدام سریع و به موقع و به هنگام، یک قانون و سنّت الهی و یک اصل اخلاقی است.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: انسان حکیم، عاقل و خردمند کار را به موقع و با شتاب لازم انجام می دهد؛ چنان که در آیاتی از قرآن کریم تاکید فراوان شده است که به سمت خوبی ها و کارهای نیک شتاب بگیرید و کندی و سستی برای انجام کارهای نیک نداشته باشید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اصل اخلاقی شتاب نیک، مقابل برخی از صفات زشت و ناپسند قرار دارد که اولین آن تعجیل در امور است و در آموزه های اسلامی عجله به عنوان صفت مذموم و غیر صواب ذکر شده است و عجله به معنای اقدام قبل از موقع عمل، بدون حکمت لازم و محاسبه همه جوانب کار است.

وی در ادامه افزود: در نقطه مقابل عجله که ناروا و مذموم است، تاخیر در عمل و سستی هنگام عمل است و وقتی شرایط کار فراهم شد؛ اما از انجام آن تأخیر و سستی شکل گرفت، این نیز ازمنظر اسلامی عمل ناروایی است که باید ترک شود؛ چراکه اقدام به موقع، سرعت در خیرات یک قانون اصیل اخلاقی و عقلایی است و ما در همه کارها به آن توصیه شده ایم که سرعت در تربیت و به موقع به فریاد جوان و جوانان رسیدن از توصیه های اکید دین اسلام است.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: مبادا اقدام نکردن به موقع معلمان، والدین و خانواده ها موجب فراموشی جوانان شود؛ چراکه اقدام دیر هنگام تربیتی سبب به وجود آمدن انحرافات و آسیب های جدی می شود که در بعضی از مواقع غیر قابل کنترل و پیشگیری می باشد.

خطیب نماز جمعه قم اظهار داشت: یکی از قوانین مهم برای تحکیم پایه های تقوا در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی قانونی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و آن این است که تقوا در میان انسان های صادق و حشر و نشر با خوبان است و همنشینی با خوبان در شکل گیری شخصیت انسان بسیار موثر است.

آیت الله اعرافی با تشکر از مردم قم به خاطر حضور در صحنه های حمایت از انقلاب و روز ۱۳ آبان ماه بیان داشت: باید در مقابل مردم عزیز ایران اسلامی و مردم قم -علیرغم جنگ ترکیبی پیچیده دشمنان که در دوران سختی ها با بصیرت و با مقاومت در ۱۳ آبان حضور پیدا کردند و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند، ادب کرده و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره شهدای قم اظهار داشت: انتظار آن است که موج و پیام شهادت همیشه در جامعه ما زنده باشد و ما بتوانیم با شیوه های درست شهادت را به نسل کنونی و نسل‌های آینده انتقال دهیم و از همه ابزارها برای معرفی الگوها و اسوه های شهادت و ایثار به کار گیریم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما در شرایط کاملاً ویژه و کم نظیری در تاریخ انقلاب قرار داریم و اینکه گفته می‌شود جنگ ترکیبی، این مفهوم یک حقیقت بلندی را بیان می کند که توجه و یادآوری آن امری لازم و ضروری است و امروز زمانی است که باید جوانان جامعه و ملت ما با چشم‌های تیزبین همه جوانب جریان های اخیر را که از طرف دشمنان تحمیل می شود پایش کنند.

وی در ادامه افزود: ما در موقعیت کاملاً ویژه قرار گرفتیم، موقعیتی که اگر هوشمندی لازم وجود نداشته باشد، مشروطه تکرار می شود و دشمنان آزادی و استقلال این ملت، تمام عظمت و حیثیت این ملت را به تاراج خواهند برد و این، بیداری زائد الوصف جامعه اسلامی را طلب می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: کوتاه نیامدن دشمنان در برجام و استمرار تحریم سنگین دشمن، حساب باز کردن دشمنان بر گسل های فرهنگی-اجتماعی حومه ای، منطقه ای، مذهبی و تمام رشته ها و ایجاد سوال های اجتماعی از طرف دشمنان مورد توجه دشمنان قرار گرفته است تا ملت یکپارچه و منسجم انقلاب اسلامی را دچار پراکندگی و درگیری کنند و فعال کردن گسل‌ها نقشه دشمنان است.

وی افزود: تحریف تاریخ یکی از اهداف دشمنان است که می خواهند زمان ظلم ستم شاهی را تطهیر کرده و تاریخ را تحریف کنند؛ همچنین فعال سازی کانون های پیرامون کشور، فعال سازی مجدد برخی از مجامع بین المللی علیه ایران با فشار آمریکا و صهیونیست‌ها برای صدور قطعنامه علیه انقلاب اسلامی ازجمله کارهای دشمنان است که درصدد هستند به نتیجه برسانند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در معرض تهاجم های سنگین دشمنان در فضای مجازی است و آنان سعی دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحریف کرده و یا آنان را وارونه جلوه دهند؛ چراکه ایجاد جنگ بی نظیر رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی یکی از اهداف دشمنان است تا از این طریق اذهان جوانان ما را مدیریت کنند.

آیت الله اعرافی افزود: وظیفه مردم انقلاب اسلامی بیداری و هوشیاری در مقابل اهداف و تحلیل های دشمنان است و ملت ما باید در مقابل مهاجمان انقلاب اسلامی بایستد و نقشه های شوم آنان را ناکام گذارند و در مقابل نیز وظیفه مسئولان مضاعف است و این حرکت های دشمنان برای این است که حرکت مسئولان را در خدمت به مردم کند کرده و مطالبات مردم نادیده گرفته و یا کند شود.

امام جمعه قم بیان داشت: جهاد تبیین یکی از وظایف مراکز فرهنگی، روحانیون و صاحبان قلم و تفکر است و باید حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و همه مراکز فرهنگی در تبیین مسائل تلاش و کوشش کنند.

وی در پایان افزود: انتظار مردم از دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی این است که با اغتشاشگران با قاطعیت تمام برخورد کنند و به این مطالبه منطقی مردم  پاسخ دهند؛ این روزها روحانیون مظلوم مورد هجوم گروه‌های تروریستی قرار دارند؛ درحالی که تاریخ هزار ساله روحانیت حفاظت از دیانت و ارزش های الهی است و روحانیت همیشه در مواقع سخت پایبند به عهد و میثاق الهی مانده است و خواهد ماند.

ارسال نظرات