۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۲۴۰۷۴
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

شهدای جنایات اخیر پاره تن ملت ایران/ بسیجیان، مایه امید مردم

شهدای جنایات اخیر پاره تن ملت ایران/ بسیجیان، مایه امید مردم
امام جمعه دامغان گفت: به‌واقع قدرت و تکیه‌گاه اصلی انقلاب حضور مردم در همه صحنه‌ها و بسیج نماد حضور و نقش آفرینی مردم در همه میدان‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان، استاندار و مدیران کل اجرایی و ستادی استان سمنان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن "هفته بسیج" این یادگار ماندگار امام راحل(ره) اظهار داشت: تفکر بسیجی به‌واقع یک باور عمیق و اندیشه راهگشا برای کشور در همه عرصه‌ها است.

امام‌جمعه دامغان با بیان اینکه چفیه نماد بسیج و بسیجی بودن است و، ولی زمان و رهبر بهتر از جانمان حضرت امام خامنه‌ای این چفیه را به عنوان نماد تفکر سالهاست از روی دوش خود برنداشتند، گفت: به‌واقع قدرت و تکیه‌گاه اصلی انقلاب حضور مردم در همه صحنه هاست، در این هنگام است که خداوند نصرت و یاری خود را شامل حال ما می‌کند؛ همانا بسیج نماد حضور و نقش آفرینی مردم در همه میدان‌ها است.

امام جمعه دامغان با اشاره به گسترش تفکر بسیجی در بین ملت‌های مختلف و با بیان اینکه هرکس تفکر امام و آرمان‌های نجات بخش انقلاب را قبول دارد و خواستار ایرانی قوی و مقتدر می باشد، یک بسیجی است، افزود: بسیج از نخستین روز‌های تشکیل خود حماسه‌های فراوانی را در دفاع از کشور و انقلاب و خدمت به ملت آفریده و امروزه نیز در میدان دفاع از امنیت، سلامت و خدمات جهادی حضوری چشمگیر دارد.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ باحضور نماینده، ولی فقیه، استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی، از تلاش‌های راهگشای بسیجیان جهادگر این شهرستان قدردانی کرد و گفت: آفرین بر بسیجیانی که همواره مایه امید مردم و ولی زمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع دست اندرکاران کنگره شهدای قم، اظهار داشت: به واقع سخنان ارزشمند رهبری تبیین حقیقت شهادت بود؛ فرهنگ شهادت نشانه حیات معنوی ملت ما و کلمه شهید خلاصه همه ارزش‌های دینی و ملی ما است.

امام جمعه دامغان با بیان این نکته که مکارم اخلاق، جهاد فی سبیل الله، فداکاری و ایثار، وحدت ملی و ... همگی در فرهنگ حیات بخش شهادت نهفته است، خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر مردان و زنان و کودکان مظلومی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور متأسفانه به شهادت رسیدند، همانا آن عزیزی که در سیستان و بلوچستان، تهران یا کردستان به شهادت می‌رسد، خون پاکش متعلق به اسلام و همه ملت ایران است؛ جوانان ما فراموش نکنند که تنها یاد کردن از شهدا کافی نیست بلکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

امام جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده کاروان خدمت، متشکل از استاندار و مدیران کل استان سمنان در مصلی نماز جمعه دامغان و دیگر نقاط استان، گفت: حضور مسئولان در کنار مردم، حس همراهی و همدلی را در جامعه تقویت می‌کند؛ البته مشکلات مردم بسیار زیاد است؛ امیدواریم شاهد پیگیری‌های مسئولان، ثمر دادن این پیگیری‌ها و تداوم این سفر‌ها باشیم. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات