۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۲۴۱۵۰
دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز اساسی جامعه است

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز اساسی جامعه است
ابدالی پور بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و گفت: در این زمینه کتابخانه های مساجد نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد ابدالی پور، ظهر امروز در بازدید از کتابخانه امام رضا(ع) کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) شهرستان دورود، بر ضورت تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سرانه مطالعه از رویکردهای مهم کتابخانه های مساجد و از عوامل تحقق توسعه همه جانبه است.

وی بر ضورت برنامه ریزی برای جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و عنوان داشت: در این زمینه باید از ظرفیت مساجد و کانون مساجد استفاده شود.

ابدالی پور بیان کرد: مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه نقش مؤثری دارند و باید در این زمینه به زیرساخت ها توجه داشت.

وی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد مردمی هستند، گفت: رونق کتابخانه های مساجد موجب تقویت کتابخانه های کوچک و ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

ابدالی پور با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای اساسی و اولویت امروز جامعه ایرانی است، خاطرنشان کرد: این مهم باید در سطوح مختلف جامعه استمرار پیدا کند تا شاهد یک نسل قوی و کتاب‌خوان در آینده باشیم.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان تأکید کرد: با برنامه ریزی و طرح های جذاب باید کودکان را که آینده ساز کشور هستند جذب کتاب کرده و کتاب را در سبد خانوار نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در راستای ارتقا دانش و آگاهی مردم و مصون سازی آنان در برابر توطئه های فرهنگی دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات