۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۷۲۴۲۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور

ضرورت توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت نظارت و توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست اعضای بسیج دانش آموزی شهرستان قائمشهر با گرامیداشت هفته بسیج، تأسیس سازمان بسیج را از اقدامات ارزشمند و ماندگار امام راحل عنوان کرد و گفت: امروز بسیج به یک فرهنگ متعالی در نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان این که بسیج یک نیروی کاملاً مردمی است که در ادوار مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را به انقلاب ارائه کرده است، افزود: حضور بسیج در عرصه های مختلف همواره اثرگذار و موجب توسعه و پیشرفت کشور بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که زحمات بسیج در حوزه‌های مختلف عمرانی، رفاهی، خدماتی ستودنی است، تصریح کرد: باید در کل ایام سال در کنار تجلیل از بسیج به تبیین نقش بسیج بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ابتدا باید معرفت بسیجی به‌وجود بیاید بعد عضویت معنادار شود، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ بسیج در سطوح مخلتف جامعه نهادینه و گسترش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جایگاه دین و انقلاب اسلامی در میان خانواده‌ها نیاز به تبیین دارد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد تحصیل چهار میلیون دانشجو در ایران اسلامی هستیم و بسیاری از بانوان سواد آموختند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که سطح باسوادی قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و باید بیان شود، تصریح کرد: امروز ضرورت دارد خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی بیشتر برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که انجمن اولیا و مربیان تنها مکانی برای حضور والدین و صحبت درباره هزینه‌ها و خرابی های مدرسه نیست، خاطرنشان کرد: این انجمن باید علاوه بر مسائل درسی به مباحث فرهنگی نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن حوزه پرورشی در آموزش و پرورش ادامه داد: باید افرادی در این بخش فعالیت کنند که از کارآزموده و توانمند باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مسؤولیت در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کسانی که در دستگاه تعلیم و تربیت مشغول فعالیت هستند باید دغدغه مسائل دینی و فرهنگی دانش آموزان را داشته باشند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات