۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۲۶۸
به همت واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت؛

مسابقات فصلی قرآن کریم برگزار شد + اسامی برگزیدگان

مسابقات فصلی قرآن کریم برگزار شد + اسامی برگزیدگان
واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(س) با هدف ایجاد فضای رقابت سالم میان قرآن آموزان از سراسر کشور اقدام به برگزاری مسابقات فصلی کرده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حضرت معصومه سلام الله علیها با هدف دیدار برادر هجرت تاریخ ساز و سرنوشت ساز خود را به همراه فرزندان امام کاظم علیه السلام آغاز کرد و در مسیر هجرت با هدف دفاع از ساحت ولایت امام معصوم و بیان حقیقت ماجرای ولایتعهدی و مظلومیت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام مانند مادر بزرگوارش حضرت زهرا سلام الله علیها فاطمه وار مردم را بیدار کرد.

بیدارگری و بصیرت آفرینی کریمه اهل بیت سلام الله علیها آنچنان مانند خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها تاثیر گذار بود که نویسنده مشهور عصر عباسی در کتاب بلاغات النسا بانوی کریمه را یکی از چهار زن سخنور عالم معرفی می کند.

مامون زمانی که قیام زینبی حضرت معصومه سلام الله علیها را در دفاع از حسین زمان یعنی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام دید و پایه های حکومت خود را متزلزل تر از قبل احساس کرد دیدار خواهر و برادر را برای همیشه به قیامت انداخت و بانوی کریمه با حمله حکومتیان مامون عاشورایی دیگر را در شهر سمنان مشاهده کرد.

بانوی کریمه سلام الله علیها با قلبی آکنده از داغ و تنی بیمار از زهر مامون مطابق ماموریتی که برای ایشان در تاریخ مقدر شده بود رهسپار محفل شیعیان در شهر قم شد هرچند که دیدار برادر مقدر نشد، اما حرم بانوی کریمه، حرم اهل بیت شد و برگرد این حرم در دل تاریخ پایگاهی ستبر و مستحکم بر محوریت علم و ایمان برای انسان های آزاده و جویای معارف ناب اسلامی در جهان ایجاد شد و در عصر آخرالزمان در آماج هجوم فتنه ها آستان ملک پاسبان بانوی کریمه ملجأ و پایگاهی شد برای شیعیان و مسلمانان راستین که در هجوم فتنه ها به حرم بانوی کرامت و شهر قم پناهنده شوند.

ترویج و نشر فرهنگ و معارف راستین اسلامی از مهمترین رسالت های خادمان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است و در راستای انجام این ماموریت جهاتی و بستر سازی برای ظهور آخرین منجی و ذخیره الهی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام اللله علیها با هدف ترویج و تشر معارف قرآنی و حدیثی در استان مقدس بانوی کرامت شکل گرفته و مرکز در راستای انجام این ماموریت در عمر حدود ۱۲ ساله خود یکی از مهم ترین مراکز تربیت حافظان، قاریان، مداحان ، مفسران و مبلغان معارف اسلامی در شهر مقدس قم و کشور بوده و نه تنها در عرصه تربیت جوانان و بزرگسالان بلکه در عرصه تربیت کودکان و نوجوانان نیز موفقیت های بسیار چشمگیری داشته است.

مرکز قرآن و حدیث در راستای گسترش فعالیت های آموزشی ، علمی و فرهنگی خود در سراسر کشور با راه اندازی واحد مجازی اقدام به گسترش صحن های معنوی حرم و گسترش حیطه عملکرد آموزشی علمی و فرهنگی خود کرده است که راه اندازی واحد آموزش مجازی زمینه توسعه و نشر فرهنگ قرآنی و معارفی را در سطح کشور و حتی عرصه بین المللی فراهم کرده است به گونه‌ای که همزمان با ترم تابستان بیش از ۴ هزار و ۵۹ نفر در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به صورت مجازی آنلاین و آفلاین ثبت نام کردند.

همچنین واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها با هدف تقویت مهارتهای آموزشی ایجاد فضای رقابت سالم میان قرآن آموزان واحد مجازی اقدام به برگزاری مسابقات فصلی قرآن کریم کرده است.

مسابقات فصلی قرآن کریم واحد مجازی همزمان با ۲۸ آبان ماه با حضور ۱۲ داور و ۶ ناظر برای خواهران و برادران مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد.

این مسابقات در رشته های حفظ یک جزء، ، حفظ سه جزء، تجوید، ترتیل، حفظ ده جزء و حفظ پنج جزء برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ۱۴۰ شرکت کننده در رشته های حفظ ، ترتیل و تجوید با یکدیگر به رقابت پرداختند و در مجموع در بخش برادران مقطع سنی بالای ۱۶ سال در رشته حفظ ده جزء آقای علی ادبی فیروز جایی، رتبه اول، عبد الله محمدی رتبه دوم و سید محمد حسین حسینی کریمی رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ پنج جزء برادران بالای ۱۶ سال محمد حسین اکبری رتبه اول را کسب کرده است و در رشته ترتیل بالای ۱۶ سال امیر حسین قابشی رتبه اول، ، محمد حسین جعفری پایدار رتبه دوم را به دست اورد.

در مقطع سنی زیر ۱۶ سال در رشته حفظ یک جزء علی سجاد حسینی رتبه اول، امیرعلی بلندی رتبه دوم و علی سعادتی تبار و حسین مهدی به صورت مشترک رتبه سوم مسابقات را کسب کردند.

در بخش برادران تمامی شرکت کنندگان می توانند برای دریافت امتیاز خود به آیدی @quranharam پیام ارسال کنند.

همچنین در این دوره از مسابقات در مقطع سنی خواهران بالای ۱۶ سال در رشته حفظ ده جزء: فاضله علیزاده رتبه اول، عارفه زهرا اکبری رتبه دوم و فاطمه قرائی رتبه سوم را کسب کرد.

در رشته حفظ پنج جزء مقطع سنی بالای ۱۶ سال مرضیه رضائیان رتبه اول، فاطمه تقی نسب رتبه دوم و فاطمه فلاح رتبه سوم را کسب کرده و

در رشته حفظ سه جزء بالای ۱۶ سال فاطمه علیزاده رتبه اول، فاطمه شریف زاده رتبه دوم و زهرا جهانبخش رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین در رشته حفظ یک جز بالای ۱۶ سال راضیه مطهری رتبه اول، صدیقه موقر رتبه دوم و مطهره عین الله زاده رتبه سوم را به دست آوردند.

در رشته ترتیل بالای ۱۶ سال در این دوره از مسابقات سیده محدثه بتول رتبه اول ، سمانه جلوند رتبه دوم و مریم مقیسه رتبه سوم را کسب کرده است.

فاطمه امیدیان، اعظم عسکری و زهرا صباغی در رشته تجوید بالای ۱۶ سال نیز به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

اضافه بر این خواهران زیر ۱۶ سال در این دوره از مسابقات نیز در رشته حفظ ده جزء به ترتیب فاطمه بختیاری رتبه اول، را کسب کردند و در رشته حفظ پنج جز ساناز رسولی رتبه اول را کسب کرد و در رشته حفظ سه جزء:خانم ها زینب صالحی، زهرا معظمی و هانیه رضائی نور به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ یک جزء نیر خانم ها حنانه زرائی ها، فاطمه رئیسی و معصومه پیرمرادیان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند. و در رشته تجوید فاطمه خاکی، زینب طالبی و مهلا قلی وند نیز موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

لازم به ذکر است، تمامی شرکت کنندگان خواهر در این دوره از مسابقات می توانند برای دریافت امتیاز خود به آیدی @quranharam پیام دهند.

ارسال نظرات