۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۲۴۲۸۲
به همت مدرسه فقهی شمس الشموس مشهد؛

نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد

نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد
نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس (ع) مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس علیه السلام مشهد در سال تحصیلی 1401 - 1402 برگزار شد.

در این نشست که در مجموع با چهار موضوع فقهی و اصولی برگزار شد، در هر بخش، یکی از طلاب به ارائه بحث و دیگر طلاب نیز به نقد مباحث پرداختند.

شیوه برگزاری این نشست علمی، به این گونه است که یک دبیر، اجرای جلسه را برعهده دارد و استاد هر بحث نیز پس از ارائه و نقد، مطالب خود را در پایان مطرح می‌سازد.

عنوان نخستین جلسه خارج اصول، «نقد تقریرات قبح عقاب بلابیان»، بود که آقای محمد شورگشتی ارائه داد و آقایان علیرضا الهی‌پور، حسین گودرزی و علی عبداللهی به نقد آن پرداختند. آقای حسین آخوندان نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان دومین جلسه اصولی، «عرض ذاتی از دیدگاه مرحوم آخوند و فرق آن با نظر مشهور» بود که آقای جواد دهقان ارائه داد و آقایان ابوالفضل قلی‌زاده، امیرمحمد هادیان و محسن شریفی به نقد آن پرداختند. آقای مصطفی واحدی نیز دبیر علمی این بحث بود.

نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد

عنوان نخستین جلسه خارج فقه، «تزاحم ادله امر به مروف و نهی از منکر (ردع ظالم) با ادله حرمت غیبت»، بود که آقای ایمان سالاری ارائه داد و آقایان حجت صاحبی، مصطفی کیوانلو و محسن رحمانی، به نقد آن پرداختند. آقای جواد منتظری نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان دومین جلسه فقهی، «توصیف ماهیت عیب» بود که آقای محمد راستگو ارائه داد و آقایان محمد محمدی، علی علیزاده و ابوالفضل جعفری به نقد آن پرداختند. آقای محمد رضا باقری نیز دبیر علمی این بحث بود.

نشست‌های مشکات اندیشه، ماهیانه برگزار می‌شود و مدرسه فقهی شمس الشموس، یک نشست ماهیانه مشکات قلم نیز برای ارائه مقالات پژوهشی طلاب برگزار می‌کند. مشکات قلم این ماه نیز پنجشنبه 26 آبان در مشهد برگزار شد.

همچنین طلاب قمی مدرسه شمس الشموس نیز چهارشنبه 18 آبان، دومین مشکات قلم را برگزار کردند.

گفتنی است، طلاب سطح 3 و درس خارج این مدرسه موظفند در هر ترم تحصیلی یک مقاله علمی نوشته و ارائه دهند.

ارسال نظرات