۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۴۴۸

رونمایی از موتور ساخت داخل هواپیما در آینده نزدیک

رونمایی از موتور ساخت داخل هواپیما در آینده نزدیک
موتور ساخت داخل هواپیما که 100 درصد آن توسط داخل ساخته شده، در آینده نزدیک در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران برای اولین بار رونمایی و آزمایش می‌شود.

مقرر است در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران که 22 آذر برگزار می‌شود، موتور ساخت داخل هواپیما که 100 درصد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است برای اولین‌بار رونمایی شود؛ این مطلب را ‌بیژن‌ بنکدار، دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران می‌گوید و می‌افزاید: در دنیا کشورهای محدودی هستند که امکان طراحی موتور هواپیما را دارند، اینکه ما به طراحی و تولید هواپیما ورود کرده‌ایم کار بسیار بزرگی است. 

به گفته وی، ‌امکان صادرات این موتور هواپیما در آینده‌ وجود خواهد داشت، ‌موتور در محوطه اپرون آزمایش می‌شود و سپس در موضوع مجوزها و تولید انبوه بررسی خواهد شد.

بنکدار اظهار کرد: در کشورمان گام‌های بلندی در دانش ساخت هواپیما‌ برداشته شده است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت بر روندها، پارامترها و مجوزها نظارت دقیق دارد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها سایه خود را در صنعت هوانوردی سنگین‌تر می‌کند، اما اجازه نداد‌ه‌ایم که چنین گردهمایی‌های متخصصان و دست‌اندرکاران صنعت هوایی متوقف شود.

به گفته بنکدار سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی، دانشکده‌های هوا فضا، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های پشتیبانی تعمیر و ساخت هواپیما، همچنین پژوهشکده هوافضا و سازمان امور فضایی در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت. 

به گفته وی 80 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران ثبت‌نام کرده‌اند، در این مراسم کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در بررسی موضوعات مختلف صنعت هوایی و به‌خصوص صنایع هلیکوپتری و پشتیبانی، برگزار می‌شود و موضوع طراحی و ساخت هواپیما و پشتیبانی قطعات، همچنین کنفرانس‌های مرتبط با موضوع «ساخت هواپیمای مسافری از ایده تا اجرا» برگزار خواهد شد.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران گفت:‌ ‌از کشورهای روسیه، چین، پاکستان، ترکیه و ایتالیا در نمایشگاه امسال حضور دارند البته قرار بود نمایش هوایی نیز برگزار شود که به دلیل پروازهای جام جهانی و ترافیک پروازها در آسمان، به دستور سازمان هواپیمایی کشوری عملیات هواپیمایی برگزار نمی‌شود.

‌وی افزود:‌ قرارداد همکاری علمی - تحقیقاتی شرکت‌های تولیدکننده داخلی با مجموعه خارجی همچنین همکاری در پشتیبانی سیستم‌های هلیکوپتری و ساخت قطعات هلیکوپتر به صورت مشترک بین دو طرف در نمایشگاه امسال انجام می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در موضوع طراحی و توسعه سیستم‌های هلیکوپتری، همکاری مشترکی با کشور روسیه برقرار کنیم.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات