۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۴۴۹۲
آیت الله سعیدی:

هویت بسیج برگرفته از آیات قرآن کریم است

هویت بسیج برگرفته از آیات قرآن کریم است
آیت الله سعیدی گفت: بسیجی شدن یک انتخاب است و تحمیلی نیست و باید به گونه ای رفتار کنیم که جوانان در این انتخاب مشتاقانه پیش بروند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج یکی از طرح های الهی است که هر پیامبر و وصی پیامبر و رهبری الهی در طول تاریخ از آن برای هدایت مردم استفاده کرده و ذیل آن تربیتی شکل گرفته که به واسطه آن هدایت الهی در جامعه جاری شده است.

وی افزود: خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران به برکت تجربه تاریخی نهضت های الهی، امام خمینی(ره) از همه این تجربه ها استفاده و با تشکیل بسیج این طرح الهی را پیاده کردند که نتایج بسیاری برای این انقلاب داشته است.

امام جمعه قم هویت بسیج را برگرفته از آیه «من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله» دانست و گفت: قرآن در ضمن معرفی الگوها به دنبال آدم سازی است و امام خمینی(ره) با روشن بینی که داشتند و با هدایتی که خداوند به این بزرگوار داد این الگو را در انقلاب اسلامی پیاده کردند و خودشان هم آرزو داشتند که عضوی از آن باشند.

وی با بیان اینکه در بسیج روحیه فدا کردن جان برای رضای خدا جاری است، افزود: رسالت بسیجی بازخوانی مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب از ما خواسته اند و ما باید بتوانیم این مطالبات را به شکل منطقی و تربیتی در جامعه پیاده کنیم.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه بسیجی شدن یک انتخاب است و تحمیلی نیست، افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که جوانان در این انتخاب، خود را موظف و مکلف بدانند و مشتاقانه به سمت این انتخاب بروند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات محملی برای آزمایش و امتحان است، گفت: بسیج روحیه ای است که باید تکثیر شود زیرا هر جا پذیرش روحیه بسیجی بیشتر بوده است اغتشاشات کمتر تأثیر داشته و مردم از این آزمون سربلند تر بیرون آمدند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه با بیان اینکه پشتوانه معنوی ما بسیار قوی است و باید از این پشتوانه استفاده کنیم، افزود: امید ما به ظهور امام زمان(عج) است و ایشان ملجأ و پناهگاه جدی برای ما هستند بنابراین باید با تقویت باور، انتظار و مهدویت در جامعه امید آفرینی شود.

ارسال نظرات