۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۲۴۵۳۸
به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم؛

کارگاه «شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز» برگزار شد

کارگاه «شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز» برگزار شد
به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم کارگاه روش های ایجاد ارتباط موثر در مدرسه و شیوه های دعوت به نماز در خانواده با حضور خواهران و برادران مبلغ طرح امین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم کارگاه «شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز» و «شیوه های دعوت به نماز در خانواده» با حضور خواهران و برادران مبلغ طرح امین در سالن همایش‌های دارالشفاء حوزه علمیه برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام ملکی، مبلغ عرصه کودکان با موضوع «شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز» و حجت الاسلام محمد صادق کفیل رئیس سابق مرکز تخصصی نماز و پژوهشگر مهدویت با موضوع «شیوه های دعوت به نماز در خانواده» به ارائه مطالب پرداختند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به موضوع شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز اظهار داشت: ما باید در دعوت بچه ها به نماز بر محور نقش آفرینی معلم و مربی در ترغیب دانش آموزان به نماز توجه ویژه شود و لازم است مربی به عنوان نشانگر دین و نمود آموزه های دینی، مواظب اعمال و رفتار خود در مدرسه باشد و در انجام فعالیت‌های خود اخلاص عمل داشته و با انگیزه الهی فعالیت کند.

وی در ادامه افزود: داشتن انگیزه الهی، در تربیت نقش بسزایی دارد؛ چراکه که تغییر رفتارها به خاطر نگاه ها و نوع انگیزه هایی است که افراد نسبت به انجام فعالیت های خود دارند و برخورداری مربی از انگیزه سالم و الهی امری لازم و ضروری در فعالیت های تربیتی است.

حجت الاسلام ملکی صبر و تحمل مربی و مبلغان طرح امین در مدارس را یکی از ملزومات فعالیت در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: یقیناً بدون داشتن صبر و تحمل رسیدن به قله های تربیتی امری محال و غیر ممکن است و مبلغان و مربیان دانش آموزان باید آستانه تحمل و ظرفیت روحی خود را افزایش داده و تقویت کنند.

در ادامه این کارگاه حجت الاسلام کفیل به شیوه های جذب دانش آموزان به نماز پرداخت و اظهار داشت: برای ترغیب دانش آموزان به نماز و جذب آنان به عبادت لازم است چند اتفاق در نماز شکل بگیرد که اولین اتفاق این است که سعی شود نمازها در مدرسه در اول وقت و به صورت مستمر انجام پذیرد.

وی در ادامه افزود: علم داشتن دانش آموزان به اسرار و آداب نماز می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد و اگر دانش آموزی بداند که اصرار اجزای نماز همچون رکوع و سجود چه ارزشی دارد، قطعاً به خواندن نماز اهتمام خواهد داشت.

حجت الاسلام کفیل نقش خانواده در جذب دانش آموزان به نماز را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: تربیت در خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه بهترین زمان های تربیت و رشد خلاقیت فرزندان در اختیار والدین و خانواده است.

ارسال نظرات