۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۲۴۵۶۷
رئیس اداره موزه فاطمی خبر داد؛

بازدید ۴هزار دانش آموز در قالب ۷۰ گروه از موزه حرم حضرت معصومه

بازدید ۴هزار دانش آموز در قالب ۷۰ گروه از موزه حرم حضرت معصومه
حجت الاسلام مشکاتی گفت: ۴هزار دانش آموز در قالب۷۰ گروه از موزه فاطمی بازدید کردند و این طرح از ۲۸ مهر با ارائه تخفیف ۸۰ درصدی شروع شده و تا دهه کرامت سال بعد ادامه دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مشکاتی رئیس اداره موزه حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: ۷۰ گروه دانش آموزی از مدارس استان قم در قالب طرح «مدارس استان قم» با هماهنگی و ارائه تخفیف ۸۰ درصدی از موزه فاطمی بازدید کرده اند.

وی افزود: در قالب این طرح کارشناسان موزه بر محور گفتمان و چیدمان جدید موزه که بر اساس سفر تاریخی و تمدن ساز کریمه اهل بیت سلام الله علیها از مدینه به قم و آثار و دستاوردهای آن انجام شده، روایتگری کرده و به جهاد تبیین می‌پردازند.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت: این طرح از ابتدای ایام معصومیه از ۲۸ مهر آغاز شده و تا کنون ۵۰ گروه پسرانه و ۲۰ گروه دخترانه از مدارس شهر مقدس قم که بیشتر گروه‌ها از مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم بوده اند در این طرح شرکت کرده و در مجموع حدود ۴ هزار دانش آموز قمی در قالب این طرح از موزه فاطمی بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۰ گروه هم از دانشگاه ها، موسسات و مدارس خارج از قم در این مدت در قالب طرح «در مکتب بانوی تمدن ساز» از موزه فاطمی بازدید کرده اند.

حجت الاسلام مشکاتی افزود: در این طرح مسابقه نسیم کرامت به صورت حضوری برای بازدید کنندگان در موزه اجرا می‌شود و پویش و مسابقه کلیپ سازی از بازدید گروهی نیز برای مربیان، معلمان و مسئولان گروه‌های بازدید کننده از موزه فاطمی از ۲۲ آبان آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، طرح «در مکتب بانوی تمدن ساز» از ایام معصومیه امسال شروع شده و تا دهه کرامت سال بعد ادامه دارد.

ارسال نظرات