۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۲۴۵۷۶
بازیگر سینما و تلویزیون؛

ولی فقیه کشور را از نابودی نجات داده است / هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود

ولی فقیه کشور را از نابودی نجات داده است / هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
مهران رجبی گفت: این وضعیت عین کلمه اغتشاشات را به نمایش گذاشته است و مردم باید عمق مسئله را ببینند و درک کنند و نباید اجازه دهیم تا به تمامیت ارضی ما نگاه چپ شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین پیشگامان رهایی، ویژه دانشجویان کرجی همزمان با هفته بسیج در حالی برگزار شد که با حضور یک مهمان هنرمند همراه بود، کسی که این روزها به واسطه فعالیت‌های حرفه‌ای و هنری‌اش در رسانه ملی مورد هجمه برخی سلبریتی‌ها و اغتشاشگران قرار گرفته است. 

مهران رجبی، مردی که روزی در جبهه نبرد حق علیه باطل به دفاع از خاک، ناموس و وطن پرداخت و امروز هم از هنر خود برای شاد کردن مردم استفاده می‌‌کند.

هفته بسیج، از جمله مناسبت‌های مورد علاقه من است، ایامی که یادآور دوران دفاع مقدس می‌باشد. هفته بسیج یادآور جانبازی‌ها، بزرگ‌منشی‌ها و عیارسنجی‌‌ها است.

من در این ایام به یاد دوستان سفر کرده‌ام و احوالات جنگ و رزمندگان می‌افتم، یاد عزتی که نصیب خودمان و کشورمان شد.

این مدت فضای رسانه‌ای شبکه‌های معاند و ضدانقلاب و فضای مجازی علیه شما و خانوادتون هجمه‌های وارد کردند، در خصوص شرایط فوق نظری ندارید؟

اگر بخواهی حرف درست در جهانی که بر مدار باطل می‌چرخد بزنید مورد حمله قرار می‌گیرید. همیشه شیعه همین بوده است، به هر حال راه گناه و مسیر دین از هم جدا است.

اگر بخواهید در مسیر گناه قدم بردارید، سرازیری، راحتی و خوشی برای شماست، اما مسیر دینداری سربالایی و سخت است.

نگران این هجمه‌ها نیستید؟

شما در این برهه از زمان، اگر مواردی ضد دین بگویید کل کره زمین از شما حمایت و از آن مطلب استقبال می‌کنند، فالور پیدا می‌کنید، می‌گویید دمت گرم و حامی پیدا می‌کنید، اما اگر بخواهی حق بگویی یا از اعتقادات به حق دفاع کنی مورد حمله قرار می‌گیرید؛ البته این شرایط مختص کشور ما ایران نیست، در هر کجای دنیا که باشی وضعیت به همین شکل است.

در چنین شرایطی باید درک و بینش و سواد مواجهه را داشته باشیم، به شکلی که بتوانیم خودمان و دیگران را در مسیر درست قانع کنیم.

نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید و عمق آن را درک کرد، ممکن است برخی از افرادی که به خیابان آمدند عمق قضیه را ندیده باشند، اما کسانی که می‌دانند موظف به اطلاع رسانی و روشن سازی هستند؛ زمانی که تمامیت ارضی کشور هدف آشوب‌ها قرار گرفته است باید آگاهان به امر نورافشانی کنند، اگر مُنَوَری دارند این کار را ادامه دهند تا کار به درستی انجام شود، این روشن سازی به نفع همه ما است.

برخی از حاضرین در خیابان‌ها علت حضور خود را وضعیت اقتصادی می‌دانند، به عنوان یک هنرمند پیامی به این گروه دارید؟

طبیعتا وقتی بهانه گرانی و شرایط سخت است باید این را در نظر بگیریم که مسبب این وضعیت معیشتی کیست ؟ عامل مشکلات اقتصادی امروز همان افرادی هستند که به تمامیت ارزی ما نگاه چپ دارند.

«زخم از او سوزن از او نشتر از او - ما و جوی خون و امید رفو»

برخی به این معترضند که حوادث اخیر اغتشاش‌ نامیده شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

کلمات بار معنایی دارد، همانطور که اغتشاش، انقلاب، اعتصاب، اعتراض، کودتا، حمله خارجی، تحریم و... بار معنایی دارد.

مثلا ما می‌گوییم انقلاب تعریف خود را دارد و بر مبنای سه مولفه جهان بینی، رهبری و خون اتفاق می‌افتد. همه انقلاب‌های کره زمین این مولفه‌ها را داشته است.

اغتشاش هم به وضعیتی می‌گویید که نه رهبری وجود دارد نه جهان بینی اتفاق افتاده و نه می‌خواهند خونی بدهند. در نتیجه همه چیز با هرج و مرج مواجه می‌شود و ممکن است افراد از کنار دستی خود آسیب ببینند، ممکن است خونی هم ریخته شود، اما معلوم نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده! پس از بکار بردن اغتشاش ناراحت نشوند چون آنچه در حال رخ دادن است با انقلاب متفاوت است.

اینکه نمی‌دانیم افراد از کجا صاحب اسلحه شدند ‌و تیر از کجا به سمتشان شلیک می‌شود یعنی با اغتشاشات مواجه هستیم و شرایط به ضرر خود مردم خواهد بود. هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود، معلوم نیست کی به کی لگد پراکنی می‌کند و امیدوارم مردم هشیار باشند.

ارسال نظرات