۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۲۴۶۴۵

مواد فروشی که با حُسن برخورد یک امام محله مسیر زندگی‌اش تغییر کرد

مواد فروشی که با حُسن برخورد یک امام محله مسیر زندگی‌اش تغییر کرد
حجت الاسلام تهامی با حسن برخورد خود و نصیحت خیرخواهانه شخصی را که سال‌ها به فروش مواد مخدر اشتغال داشت مجاب کرد تا مسیر زندگی خود را عوض کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود تهامی امام یکی از محلات شهر کلور از توابع بخش شاهرود استان اردبیل است. شهری که مردمش به دو زبان ترکی و تاکی تکلم می کنند.

بخش شاهرود اردبیل که از مناطق هدف بنیاد علوی است، بیش از 30 روستا دارد. حاج آقای تهامی در مدتی که در این منطقه کار تبلیغی می کند در روستاهای مختلف این منطقه فعال است.

این امام محله از 8 سال پیش در مسجد ولی عصر(عج) شهر کلور مشغول امر امامت است و برنامه های مختلف فرهنگی با محوریت او و همراهی اهل محل برقرار است. از برگزاری نماز جماعت گرفته تا جلسات دعا و قرآن.

از دیگر اقدامات این روحانی تلاشگر برنامه هایی است که با نوجوانان دارد؛ برنامه های آموزشی با محوریت احکام و قرآن که در مسجد بچه ها را گرد هم آورده است.

حاج آقای تهامی در حل و فصل اختلافات هم، دستی بر آتش دارد و با حضور پُررنگی که در این سال ها در منطقه داشته و شناختی که از فرهنگ مردم منطقه دارد، طبیعی است که بتواند در گره گشایی از اختلافات مردم مؤثر واقع شود و در واقع هم چنین بوده است.

از او در خصوص شرایط منطقه در خصوص آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد پرسیدیم؛ در پاسخ گفت: طلاق گسترش زیادی پیدا کرده است و فضای مجازی در این خصوص بسیار مؤثر است و در سخنرانی ها نیز به این موضوع می پردازیم و به مشکلات خانواده ها در این خصوص با اجازه خانواده ها ورود می کنیم و سعی می کنم تا اختلافات به طلاق ختم نشود؛ البته این کار همیشه با نتیجه مثبت مواجه نمی شود؛ اما در بسیاری از موارد نتیجه می گیریم و طرفین با مشاوره ها و میانجیگری به زندگی خود باز می گردند.

این امام محله برای رفع اختلاف و میانجیگری در محله و شهر خود بسنده نمی کند و گاهی برای این کار مسافت طولانی را طی می کند. در یکی از این موارد او به یکی از روستاها سفر کرده بود که در فاصله 60 کیلومتری کلور قرار داشت که خوشبختانه طی این مسیر طولانی بی ثمر هم نبود و یک اختلاف خانوادگی، ختم به خیر شد.

او در ادامه با اشاره به افت آمار ازدواج می گوید: در تلاش هستیم تا با کمک خیرین زمینه ازدواج کسانی را آماده کنیم که مشکلات مالی دارند. این تلاش در مواردی هم با نتیجه مثبت همراه بوده است.

حاج آقای تهامی در خصوص مبارزه با معضل اعتیاد هم فعالیت های خوبی داشته است و چندین نفر را با کمک خیرین به کمپ معرفی کرده و هزینه های درمان آن ها را خیرین متقبل شده اند.

کار مهمتر این امام محله تغییر مسیر در زندگی کسی بود که به فروش مواد مخدر اشتغال داشت؛ او در این خصوص می گوید: همیشه این دست مشکلات با برخورد تند و یا حتی قانونی حل نمی شود؛ گاهی با یک نصیحت خیرخواهانه شخص متنبه می شود و وقتی این شخص را با برخورد نرم و روی خوش نصیحت کردم و نسبت به عواقب کارش به او هشدار دادم، او هم در پاسخ گفت به خاطر این برخورد خوب شما قول می دهم که به این کار ادامه ندهم و همین اتفاق هم افتاد و کار شرافتمندانه ای را برگزید و مسیر زندگی خود را تغییر داد.

با دعوت از مسئولان برای بررسی مشکلات محله از جمله مشکل بیکاری جوانان، آن ها نیز در جریان معضلات قرار گرفته اند و تلاش هایی هم صورت گرفته است که از جمله اینکه وام هایی است که برای اشتغال زایی اهداء می شود؛ اما او معتقد است باید شرکت هایی با سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد شود تا موجب گسترش اشتغال شود؛ اما مسئولان با وجود موافقت با این امر کاری در این خصوص انجام نداده اند.

ارسال نظرات