۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۷۲۴۶۶۷

قوانین عجیب و خنده دار در سراسر دنیا!

قوانین عجیب و خنده دار در سراسر دنیا!
در طول تاریخ قوانین عجیب بسیاری در سراسر دنیا تصویب شده‌اند که شنیدن آن‌ها ممکن است برایتان جالب باشد.

 دولت‌های مختلف برای نظم دادن به شهر و کشور زیر نظر خود و تسلط بیشتر بر اوضاع، قوانینی را تعیین و اجرا می‌کنند، وجود قانون در هر نقطه از جهان الزامی بوده و نبود آن باعث هرج و مرج خواهد شد، در میان قوانین موجود که تقریبا در همه جای دنیا یکسان است، قوانینی وجود دارد که کمی عجیب و غریب هستند و تنها مخصوص آن شهر یا کشور می‌باشند، در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این قوانین عجیب آشنا شویم.

قوانین عجیب برخی اوقات بسیار تعجب آور و برخی اوقات خنده دار و غیر منطقی بنظر می‌آیند، همچنین برخی از آن‌ها خطرناک بوده و عواقب نامناسبی را به همراه دارند، یکی از قوانین خنده دار و غیر منطقی در ایالت رود آیلند (شمال شرقی آمریکا) ممنوع بودن خرید مسواک و خمیر دندان در روز‌های یکشنبه است. 

قانون عجیب دیگر جریمه ۵۰۰ دلاری برای منفجر کردن بمب هسته‌ای در شهر چیکو واقع در کالیفرنیا می‌باشد، این رقم بسیار اندک بوده و بمب هسته‌ای خساراتی بیش از این رقم به همراه دارد.

مردم واتیکان و فیلیپین در صورت به مشکل خوردن با همسر خود، اجازه طلاق ندارد و جدا شدن زوج‌ها امری غیر قانونی است.

اگر روزی گذرتان به سنگاپور خورد به یاد داشته باشید که جویدن آدامس و فروش آن در این شهر ممنوع بوده و جریمه‌ای هزار دلاری به همراه خواهد داشت.

دیگر قانون خنده داری که در ایالت ورمانت وجود دارد آن است که اگر خانم‌ها در این ایالت به دندان مصنوعی نیاز داشته باشند، لازم است که از شوهر خود اجازه بگیرند، این امر بسیار عجیب و در عین حال خنده دار است.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد برخی از قانون‌ها ممکن است کمی خطرناک باشند، به عنوان مثال در شهر هنگ کنگ اگر شخصی به همسر خود خیانت کند، طرف مقابل می‌تواند او را بکشد، این قانون بسیار خطرناک بوده، اما سبب شده است که آمار خیانت در این شهر به شکل چشمگیری کاهش یابد. 

بزرگ راه‌های آلمان محدودیت سرعت ندارند، اما اگر باک بنزین ماشین پر نباشد و در میانه راه بنزین تمام کنید، مجبور خواهید شد جریمه‌ای سنگین را بپردازید. در این کشور قانون عجیب دیگری وجود دارد که طبق آن حمله کردن به دیگران با استفاده از بالش، مانند حمله با سلاح سرد نظیر چاقو بوده و جرم است.

از قوانین عجیب ایالت کرالا کشور هند می‌توان به مالیات بر چربی اشاره کرد، این قانون جهت جلوگیری از چاقی افراد جامعه و تشویق آن‌ها به خوردن غذا‌های سالم به تصویب رسیده است، طبق قانون "مالیات بر چربی" غذا‌های چرب مانند انواع فست فود با مالیات ۱۴.۵ درصد به فروش می‌رسند.

قوانین عجیب کشور‌ها بسیار بیشتر از موارد ذکر شده می‌باشند، در این مقاله به مهم‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات