۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۲۴۸۸۴
در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با نماینده ولی فقیه در بوشهر مطرح شد؛

ضرورت تأمین حداقل‌های معیشت طلاب

ضرورت تأمین حداقل‌های معیشت طلاب
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در استان بوشهر با آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در بیست و چهارمین سفر استانی خود با حضور در استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس مرکز خدمات اقدامات اخیر مرکز را تشریح نمود و تمرکز بر حمایت از طلاب در حال تحصیل را سیاست جدید مرکز دانست و سپس به تحول در موضوع خدمات بیمه‌های مکمل و افزایش خدمات به مستمری‌بگیران و معمرین اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ادامه به تشریح خدمات فرهنگی مرکز ویژه خانواده طلاب و سفرهای علمی برای نخبگان پرداخت.

وی بر ارتباط مدیران مراکز استانی با نمایندگان ولی‌فقیه و برخورداری از راهنمایی‌ها و مساعدت ایشان تأکید کرد.

رئیس مرکز خدمات در پایان با تأکید بر موضوع وقف، این اقدام را یکی از اساسی‌ترین اقدامات برای حمایت از طلاب در بخش معیشت دانست.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله صفایی بوشهری از خدمات مرکز قدردانی کرد و با اشاره به محرومیت و مظلومیت طلاب در بخش معیشت، توسعه خدمت‌رسانی به طلاب را مورد تأکید قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأمین حداقل‌های معیشت طلاب را در شرایط کنونی یک ضرورت اعلام کرد.

وی تورم موجود و اختلاف فاحش طبقاتی در جامعه را خطرناک توصیف نمود و حمایت از طلاب در این مقطع کنونی را کمک به بقای سازمان روحانیت تلقی کرد.

امام جمعه بوشهر ایجاد مرکز خدمات توسط مقام معظم رهبری را اقدامی هوشمندانه بیان و تقویت آن را ضروری دانست.

وی استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و بومی منطقه بوشهر را بسیار مغتنم شمرده و به برنامه‌ریزی در این خصوص تأکید کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: ساخت مسکن سازمانی در استان‌ها و واگذاری آنها به صورت موقت به طلاب معیل و نیازمند، راهکاری اساسی برای تقویت معیشت طلاب و همچنین پیشبرد اهداف تحصیلی و حوزوی آنان است.

وی، بوشهر را آلبوم توسعه ایران نامید و استفاده از ظرفیت‌های آشکار و پنهان این استان را برای رفع معضلات اقتصادی کشور و بالطبع طلاب و حوزه‌های علمیه سراسر کشور توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان آمادگی خود را برای کمک به تحقق اهداف مرکز خدمات اعلام کرد و توفیق کارگزاران مرکز را در انجام وظایف محوله از خداوند منان مسئلت نمود.

ارسال نظرات