۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۲۵۰۹۶
مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم:

عمده مشکل جبهه انقلاب در جهاد تبیین توزیع محتوا است نه تولید محتوا

عمده مشکل جبهه انقلاب در جهاد تبیین توزیع محتوا است نه تولید محتوا
حجت الاسلام صلح میرزایی گفت: مشکل اساسی جبهه انقلاب تولید محتوا نیست؛ بلکه مشکل ما در نظام توزیع است و در بسیاری از مواقع محتواها تولید می شود اما به دست مخاطبین نمی رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم در گردهمایی بزرگ مبلغان فاطمی که قبل از ظهر امروز با موضوع جهاد تبیین در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به فرمان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین بیان داشت: جهاد تبیین در این عصر لازم و ضروری است و وقایع اخیر کشور، خوراک تبیینی که در فضای مجازی ریخته شد، برای خنثی سازی و گذر ما از جنگ ترکیبی دشمنان بسیار موثر و مفید بود و اگر این گونه فعالیت های تبیینی صورت نمی گرفت، شاید نمی توانستیم از این مرحله عبور کنیم.

وی در ادامه افزود: این مسئله نشانگر اهمیت جهاد تبیین است و باید شبهه های در اذهان پاسخ مناسب و اقناعی دریافت کنند و این را باید گفت که اگر با تبیین ما دشمنان انقلاب اسلامی ناراحت و دل آزده نشوند جهاد تبیین نخواهد بود؛ چراکه جهاد تبیین به این معنا است که دسمنان نظام و اسلام از آن خشنود و راضی نباشند.

حجت الاسلام صلح میرزایی بیان داشت: تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمنان «جهاد تبیین» است؛ چراکه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، جنگ امروز جنگ روایت ها است و اگر ما روایت نکنیم، دشمنان روایت خواهند کرد و قطعا اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: اگر مبلغان فاطمی روایت ها را به مردم نرسانده و جهاد تبیین نکنند، دشمنان وارد صحنه شده و روایت ها را به نفع خود رغم می زنند و باید در جنگ روایت ها مناسب عمل کرده و به موقع و مناسب وقایع را روایت کنیم.

حجت الاسلام صلح میرزایی بیان داشت: مشکل اساسی که امروزه جبهه انقلاب دارد در تولید محتوا نیست؛ بلکه مشکل ما در نظام توزیع است؛ یعنی در بسیاری از مواقع محتواهایی که تولید می شود مناسب بوده و کفایت می کند؛ اما این محتواها به دست مخاطبین نمی رسد و لازم است این مشکل برطرف و حل شود.

وی در ادامه افزود: دشمن می داند که هسته سختی از مقاومین وجود دارد که از جریان نظام اسلامی دفاع می کنند و رهبر انقلاب بیان کردند: اگر می خواهید جریان تحریم را شکست دهید، باید جریان تحریف را شکست دهید؛ این ها دو قیچی هستند که اگر یک طرف از بین برود طرف دیگر هم از بین می رود و بالعکس.

حجت الاسلام صلح میرزایی بیان کرد: هفته پیش خبری منتشر شد که آمریکا خودش را از تحریم خودش نسبت به ونزوئلا معاف کرده است و اگر زمانی دشمن حس کند که تحریم‎ش نتیجه عکس می دهد حتما به سمت تغییر استراتژی می رود.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم در ادامه ابراز کرد: از این روی بود که حضرت آقا جهاد تبیین را مهمترین امر در عصر امروز عنوان کردند و جهاد تبیین می‌تواند گروه‌های مختلف را فعال کند.

حجت الاسلام صلح میرزایی اظهارکرد: اینکه می بینیم رزمندگان جهاد نظامی با همه عشق و علاقه ای که به فرزندان خود دارند به جهاد می روند به این دلیل است که امر جهاد را در عالی ترین درجات خود پذیرفته اند و جهاد تبیین مردان جهاد را تولید می‌کند.

وی بیان داشت: اکثر فعالان، روی جهاد تبیین درمانی متمرکز شده اند؛ زیرا این نوع جهاد به دلیل سم پاشی دشمن است ولی مشکل این است که در این حوزه به بسندگی رسیدیم ولی باید بدانیم که شبهات دشمن تمامی ندارد و دشمنان افراد زیادی دارند که کارشان فقط تولید شبهه است.

مخاطب جریان تبیین

حجت الاسلام صلح میرزایی خاطرنشان کرد: امروزه با طیف سیاه، سفید، خاکستری و طلایی سرو کار داریم و طیف طلایی همان شهدای زنده هستند که باید برای آنها برنامه های ویژه داشت.

وی در ادامه یادآور شد: زمانی است که از نظر فردی می خواهیم عملیات تبیینی انجام دهیم باید نسبت به شبکه معاشرین خودمان کار تبلیغی انجام دهیم. هر کسی ممکن است شبکه معاشرین محدود یا گسترده داشته باشند و  حضرت آقا بیان کردند: هر کسی باید همچون چراغی اطراف خود را روشن کند.

حجت الاسلام صلح میرزایی عنوان کرد: تفاوت جهاد تبیین با امر به معروف آن است که در جهاد تبیین باید اقناع قلبی صورت گیرد و در این زمینه نیازمند اقناع هستیم. شبکه معاشرین باید در کنار علقه های عاطفی کار تشکیلاتی را روی حواریون انقلابی انجام دهند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم در پایان بیان داشت: امروزه کار زیادی روی جمعیت گسترده انقلابیون خود نکرده ایم، زیرا این قشر فعال ترین افراد در حوزه جهاد تبیین هستند، ولی متاسفانه برنامه سازی مناسبی برای این افراد نداریم.

ارسال نظرات