۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۲۵۱۰۵
آیت الله نوری همدانی:

تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود رهبر انقلاب هست

تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود رهبر انقلاب هست
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: باید ویژگی های حضرت آیت الله خامنه ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت مهم فرمودند: «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ ، يَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا ، و عَن أن يَتَسَلَّطَ عَلَيهِم إبليسُ و شيعَتُهُ / علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند و [اين علما] جلوى يورش آنها به شيعيان ناتوان ما و تسلّط يافتن ابليس و پيروان او بر ايشان را مى گيرند».

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از مرزهای بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه ریزی کرده اند و ما هم باید مرزها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه بیان کرد: شناسایی مرزها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا نماییم.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین نماییم.

وی به ویژگی های رهبر انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید ویژگی های حضرت آیت الله خامنه ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اهمیت مردم در جامعه، گفت: امام علی (ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده اند و ما شاهد بوده ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) در صحیفه نور عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت.

این مرجع تقلید خطاب به حوزویان خاطرنشان کرد: همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز به ایراد سخن پرداخت و از مواضع انقلابی و حکیمانه حضرت آیت الله نوری همدانی تقدیر کرد.

وی ابراز داشت: دولتمردان باید در فکر رفع نگرانی معیشتی و اقتصادی مردم باشند؛ چراکه این مردم از شروع انقلاب تاکنون پشتیبان نظام و انقلاب و در هم کوبنده توطئه ها و طرح های دشمنان بوده اند.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب افزود: ملتی که اینگونه برای حفظ نظام ایثار جان می کند، نظام نیز باید داشته و ذخائر خود را صرف و هزینه این ملت کند؛ مردم ولی نعمتان این نظام بوده و دولت باید شبانه روزی به فکر آنان باشد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین یادآور شد: دولت انقلابی و مردمی با سرعت، کار خود را به پیش می برد و تا می تواند باید به فکر مستضعفین و این ملت رشید باشد؛ باید دست رانتخواران و دزدان قطع شده و مردم به حق خود برسند.

این استاد حوزه گفت: حمایت حضرت آیت الله نوری همدانی از رهبری حکیمانه ولی فقیه که به جا و ستودنی بوده است، جای تقدیر دارد و خداوند متعال را شاکریم که چنین رهبر آگاه و جانشین صالح و خلفی برای امام راحل داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی اظهار داشت: اساتید انقلابی حوزه علمیه قم، بیعت مجدد خود را با این ولی فقیه و رهبر فرزانه اعلام نموده و بیان می کنیم که دشمنان آرزوی تفرقه میان ملت و مردم و نظام ولایی را به گور خواهند برد.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب در پایان ابراز داشت: علمای حوزه باید ضرورت وجوب پوشش اسلامی که واجب قرآنی است را تبیین کرده و از قوه قضائیه مطالبه می کنیم که با اغتشاشگران برخورد مناسب داشته و ان شاء الله پرچم این نظام با حضور مردان با غیرت انقلابی و طلاب بسیجی و زنان باعفاف و با عزت و با غیرت ایرانی، از دستان مبارک رهبر انقلاب به دست مبارک امام زمان (عج) خواهد رسید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
نبود عزم راسخ در مسؤولان مهمترین دلیل عملی نشدن اقتصاد مقاومتی است
0
0