۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۲۵۱۰۹

نمایشگاه بین‌المللی «کتاب بیروت» با حضور ایران افتتاح شد

نمایشگاه بین‌المللی «کتاب بیروت» با حضور ایران افتتاح شد
شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، عمان، امارات متحده عربی، مرکز فرهنگی فرانسه، سوریه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آئین افتتاح شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر کنونی لبنان، تمام سلام و فؤاد سنیوره، نخست وزیران پیشین لبنان؛ سلوی سنیوره، رئیس انجمن فرهنگی عرب؛ جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در این آئین، نجیب میقاتی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، شصت و چهار دوره برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه پیر نمی‌شود و همیشه جوان می‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت و چهار ساله شده است.

نخست وزیر لبنان، نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت را یکی از با سابقه‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در بین کشورهای عربی دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای اهالی نشر فراهم می‌کند تا آخرین آثار و دستاوردهای خود را در حوزه کتاب و نشر معرفی کنند و صرفاً محلی برای فروش کتاب نیست بلکه محلی برای تبادل تجربه‌های اهالی نشر، نویسندگان و متفکران فرهنگی حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ‭۵۰۰‬ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و … در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

ارسال نظرات