۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۲۵۱۶۰
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۸؛

باید فضای جامعه اسلامی، فضای صمیمیت و محبت باشد

باید فضای جامعه اسلامی، فضای صمیمیت و محبت باشد
رهبر معظم انقلاب اسلامی آرامش سازی فضای عمومی جامعه را وظیفه تک تک مردم دانست و فرمودند: همه‌ی آحاد مردم وظیفه دارند که فضای جامعه را فضای صمیمیت، محبت و سالم قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خطبه های نماز جمعه 27 مهرماه سال 1368 تهران با اشاره به وظیفه تک تک مردم در آرامش سازی فضای عمومی جامعه اسلامی در سخنانی فرمودند: همه‌ی آحاد مردم وظیفه دارند که فضا را فضای سالم قرار بدهند؛ فضائی که در آن محبّت بر خصومت فائق و غالب باشد؛ و این در اسلام بسیار مهم است. انسان ترکیبی است از دوست داشتن و دشمن داشتن. شما، هم احساس محبّت در وجودتان هست، و هم احساس بغض و عداوت.

این طبیعی هر انسان است؛ یک چیزهایی را دوست می‌دارد و یک روح دوست داشتن در او هست، و یک روح دشمن داشتن و کینه ورزیدن. اسلام تکلیف اینها را معیّن کرده است؛ گفته روح خصومت شما و دشمنی شما مخصوص است به دشمنان خدا و دشمنان نظام اسلامی و دشمنان مردم.

ببینید آن کسانی که با خدا و رسول خدا و جامعه‌ی اسلامی و ملّت مسلمان دشمنند چه کسانی هستند، دشمنی را متوجّه آنها کنید؛ مابقی وجود شما دوستی و محبّت باشد نسبت به آحاد جامعه. همه را سعی کنید دوست بدارید؛ این یک تعلیم اسلامی است؛ این چیز بدی نیست.

بهانه برای دشمن داشتن نباید پیدا کرد که انسان هر کسی را به یک بهانه‌ای از مجموعه و لیست محبّت خود خارج کند و دور بیندازد؛ نه، فضای جامعه‌ی اسلامی فضای صمیمیّت است، ولو کسی که نمی‌شناسید.

تعداد بازدید : 1
صوت در خطبه های نماز جمعه سال 1368 تهران
ارسال نظرات