۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۲۵۱۷۴

طلاب دغدغه مند محروم از تحصیل

طلاب دغدغه مند محروم از تحصیل
طلابی در سرتاسر کشور مشغول به فعالیت رسانه‌ای هستند و علاقه دارند تا در مراکز تخصصی رسانه تحصیل کنند، اما به دلیل مشکلات رفاهی از تحصیل بازمانده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، طلاب علاقه مند به فراگیری دانش رسانه برای تحصیل در یگانه مرکز آموزشی رسانه ملی به دانشگاه صداوسیما می روند؛ این دانشگاه که دارای دانشکده های متعددی در تهران است تنها یک دانشکده با عنوان دانشکده دین ورسانه در شهر مقدس قم دارد.

دانشکده دین ورسانه اختصاص به طلاب حوزه علمیه دارد، از این رو طلاب دارای مدرک سطح دو حوزه علمیه پس از شرکت در آزمون اختصاصی و مصاحبه علمی در صورت قبولی به این دانشکده راه پیدا می کنند تا در مقطع کارشناسی ارشد در 4 رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دین و رسانه، تولید و ادبیات نمایشی تحصیل کنند.

بر اساس مجوزهای قانونی طلاب این دانشکده به صورت همزمان به تحصیل در حوزه علمیه نیز مشغول هستند؛ بنابراین این دانش پژوهشان را می توان طلبه دانشجو نامید؛ اما با وجود متقاضیان فراوان طلبه برای تحصیل در این دانشکده، ولی این دانشکده از خوابگاه محروم است؛ نیازی اساسی که در طی این سال ها سبب شده تا طلاب سایر شهرها نتوانند در این مرکز تحصیل کنند زیرا اسکان برای این افراد نه از سوی سازمان صداوسیما و نه از سوی حوزه علمیه تامین نمی شود.

این در شرایطی است که در زمان کنونی به دلیل تهاجم فرهنگی و عصر رسانه پرورش نیروهای فرهنگی متخصص نیاز دو نهاد متولی فرهنگی یعنی حوزه علمیه و سازمان صداوسیما است بنابراین پاسخگویی این دو نهاد را می طلبد.

ارسال نظرات