۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۲۵۳۱۱

«راز یک عمر دشمنی غرب با ایران» را در این کتاب بخوانید

«راز یک عمر دشمنی غرب با ایران» را در این کتاب بخوانید
کتاب «راز یک عمر دشمنی غرب با ایران»، اثر عیسی مولوی وردنجانی منتشر شده توسط نشر زمزم هدایت در راستای مجموعه آثار جهاد تبیین، بر سه محور سامان یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «راز یک عمر دشمنی غرب با ایران»، اثر عیسی مولوی وردنجانی منتشر شده توسط نشر زمزم هدایت در راستای مجموعه آثار جهاد تبیین، بر سه محور سامان یافته است.

در این کتاب نویسنده ابتدا به ریشه‌های دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تلاش کرده در این بخش تعارض اندیشه ای غرب با جمهوری اسلامی را مطرح کند؛ خوی تجاوزگری، برتری ­نژادی و جنگ‌طلبی غرب در طول تاریخ از یک‌سو و از سوی دیگر هراس غرب از بیداری تمدن اسلامی و استقلال کشورهای مسلمان به‌عنوان ریشه‌های این دشمنی شناخته شده است.

این بخش کتاب حاوی شواهد تاریخی متنابهی برای اثبات دشمنی غرب با ایران طی قرون گذشته می‌باشد و در بخش دوم کتاب، نویسنده به چرایی دشمنی می‌پردازد موقعیت منطقه‌ای و جهانی ایران، بازتولید هویت ایران و برهم خوردن معادلات نظام سلطه در منطقه به همراه سیاست دشمن‌تراشی غرب برای حفظ موجودیت خود ازجمله مسائلی است که در این بخش به آن‌ها پرداخته شده است.

در بخش پایانی کتاب نویسنده سیاست‌های غرب در قبال جمهوری اسلامی را مطرح کرده است؛ تحریم، اتهام ­زنی، تهدید به جنگ، ایران­ هراسی، شخصیت‌سازی، تفرقه‌اندازی و سیاه ­نمایی عملکرد هسته‌ای ایران ازجمله مسائلی است که با شواهد تاریخی به آن پرداخته شده است.

گفتنی است این اثر با ادبیاتی روان تلاش کرده است تا بتواند برای قشر جوان قابل استفاده و مفید باشد.

 

ارسال نظرات