۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۲۵۵۶۳

پایتخت در مقابل حوادث طبیعى آمادگی مقابله دارد؟

پایتخت در مقابل حوادث طبیعى آمادگی مقابله دارد؟
رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران گفت: متاسفانه در این چندسال اخیر، ساخت و سازهاى بسیار زیادى در حریم رودخانه‌ها و گسل‌ها انجام شده است.

على نصیرى، رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اینکه تهران چقدر در برابر حوادث طبیعی است نیاز به آمار و اعداد جدید دارد که نیازمند مطالعه است، آمار و اعداد ما در حال حاضر قدیمی است و شاید تناسب دقیقی با واقعیت‌های حادثه نداشته باشد؛ تلاش ما مطالعه جدید است.

وى ادامه داد: متاسفانه ما دچار ضعف نیروى انسانى هستیم یعنى اگر من به جاى ٥٠٠ نیرو، ٢ برابر نیرو داشته باشم کار‌ها سریعتر انجام خواهد شد و اگر بودجه بیشتر شود در کار‌ها تاثیر مى گذارد.

رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: مناسفانه در این چندسال اخیر، ساخت و سازهاى بسیار زیادى در حریم رودخانه‌ها و گسل‌ها انجام شده است، آمادگى تهران در برابر مقابله با حوادث طبیعی نسبت به ١٠ سال گذشته بهتر شده، اما اینکه براى هر اتفاقى آماده‌ترین باشد، خیر اینطور نیست.

نصیرى تصریح کرد: ما با وضع مطلوب بسیار زیاد فاصله داریم، اما سامانه تخمین خسارت‌ها و خرابى‌ها کشته‌ها ٢٥ تا ٣٠ درصد کاهش را نشان می‌دهد، البته جاى کار دارد و عالى نیستیم.

وى یادآور شد: براى سامانه هشدار سریع، کارهایى در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد، این سامانه‌ها نیازمند سرمایه گذارى هستند و باید کمبود تجهیزات جدید و امکانات پیگیری شود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات