۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۵۵۹۳
معاون فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛

حضور ۹۰۰ طلبه به عنوان مربی طرح امین در مدارس کرمانشاه

حضور ۹۰۰ طلبه به عنوان مربی طرح امین در مدارس کرمانشاه
کرمانشاه ـ شایسته گفت: ۹۰۰ طلبه در قالب طرح امین به مدارس اعزام شده اند که کار‌های تبلیغی و اقامه نمازجماعت را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، احمد شایسته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نماز موثرترین و اساسی ترین عنصر در تربیت اعتقادی دانش آموزان است

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش پرورش استان کرمانشاه گفت: این برنامه دوره توانمندسازی مدیران مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی در راستای "طرح نور چشم" به منظور اعتلای فرهنگ نماز در بین دانش آموزان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس با مشارکت حوزه علمیه انجام گرفته است، گفت: 900 طلبه در قالب طرح امین به مدارس اعزام شده اند که کارهای تبلیغی و اقامه نمازجماعت را بر عهده دارند.

شایسته با اشاره به اینکه مبلغین در اکثر مدارس استان برای تبیین و ترویج نماز حضور دارند، تاکید کرد: شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی و آماده سازی بستری برای بکارگیری آن در اقامه نماز مانند پخش اذان دانش‌آموزی ترجیحا به صورت زنده در مدرسه، معرفی و تشویق دانش‌آموزان خلاق و فعال امر نماز در مناسبت‌ها یکی از اولویت های ما است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام که می فرمایند نماز ستون است، تصریح کرد: از ظرفیت تشکل‌هایی مثل سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی و به خصوص هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی جهت اقامه باشکوه نماز جماعت به ویژه به عنوان موذن، مکبر، خادم الصلوه نباید غافل شد و دانش آموزان عزیز ما این توانایی را دارند که فریضه نماز را به زیبایی هرچه تمام تر در مدارس خود به صورت جماعت برگزار کنند. 

شایسته برگزاری جشن تکلیف برای 2 هزار دانش آموز متوسطه اول و همچنین برگزاری مسابقات اذان، انشای نماز و احکام پوشش را با هدف تقویت روحیه معنوی و تربیت چندساحتی از فعالیت های این معاونت در حوزه نماز برشمرد و گفت: نماز ستون دین و پرداختن به آن تاثیر بالایی در تربیت اخلاقی و اعتقادی دارد و کسانی که در اختیار آموزش و پرورش هستند یعنی نوجوانان در سنین ۶تا ۱۸ سال مناسب ترین سن در تبیین و ترویج فرهنگ نماز و قرآن هستند و در این راه همکاری تمام دستگاه ها، خیرین و آحاد جامعه لازم است.

وی با اشاره به نوید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی، خاطرنشان کرد: دانش آموزان بیشترین نقش را در خلق تمدن نوین اسلامی دارند و باید به گونه ای تربیت شوند که زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند./1400/

ارسال نظرات