۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۵۶۲۹
آیت الله کریمی جهرمی:

برنامه‌هایی در صدا و سیما جهت ترویج اخلاق اسلامی تولید شود

برنامه‌هایی در صدا و سیما جهت ترویج اخلاق اسلامی تولید شود
آیت الله کریمی جهرمی گفت: لازم است امروز در صدر برنامه‌هایی که در صدا و سیما تولید می شود برنامه هایی جهت ترویج اخلاق اسلامی داشته باشید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مدیر محترم رادیو معارف به همراه جمعی از معاونان و دست‌اندرکاران این رسانه دینی، با آیت الله کریمی جهرمی دیدار کردند و از توصیه‌های وی بهره‌مند شدند.

در ابتدای دیدار، آقای کاویانی مدیر محترم رادیو معارف، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این رسانه ارائه داد.

آیت الله کریمی جهرمی نیز با تقدیر و تشکر فراوان از ایشان و همکارانشان گفت: کار عزیزان ما در این رادیوی سراسری، کار انبیاء است. ابلاغ مطالب پر مغز اخلاقی و دینی، و آشنا کردن مردم با حیات طیبه و زندگی پاکان، در راستای تهذیب اخلاق و نفوس،‌ بهترین لطفی است که خدای متعال درباره شما کرده و می‌سزد که همگان از این خدمات تجلیل و قدردانی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به استقامت رادیو معارف در اهداف خود در طول سالیان متمادی، افزود: این موفقیت‌ها که مرهون توکل بر خدا و استمداد از اهل بیت(ع) است، باید الگویی برای بخش های دیگر صدا و سیما قرار بگیرد و همه بدانند که یک رسانه دینی در کشور برای نیل به اهداف اصیل اسلامی خود ، باید با ملاحظات خاص دینی حرکت کند و با تلاشی بی وقفه در جهت رشد کمی و کیفی برنامه ها بتواند بنابر نیاز روز، جامعه را به سمت هدایت و تعالی، سوق دهد.

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به بعض آیات و روایات درباره اهمیت اخلاق  اظهار کرد: لازم است امروز در صدر برنامه‌هایی که تولید می شود برنامه هایی جهت ترویج اخلاق اسلامی داشته باشید. جامعه‌ای که دچار رذائل اخلاقی شد، زبانش هرزه شد، فکرش هرزه شد، اسیر دنیا و زرق و برق و مقامات دنیا شد، تن به هر ناروا و ذلّتی می‌دهد. امروز که به لطف خدا و تلاشهای شما عزیزان، این رادیو مورد استقبال قشرهای مختلف است باید برای این مهم برنامه ریزی و تدبیر خاص نمایید.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: با اشاره به روایت شریفه اِرحَم تُرحَم برخی از ویژگی های لازم کارشناسان رسانه را برشمرده و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه هست؛ نتیجه بی‌رحمی است. وقتی رحم از دل‌ها برود، و قرار باشد هر کسی فقط گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و کاری با حال بقیه افراد جامعه و ضعفا نداشته باشد، جامعه روی خوشبختی را نخواهد دید. چطور انسان راحت غذا بخورد و بدون نگرانی بخوابد، در حالی که فلان شخص فقیر، فلان گرفتار و فلان غریب، در کنار پیاده‌رویی گرسنه خوابیده باشد!؟ لازم است کارشناسانی خوش عقیده و مسلط و عامل به اخلاق اسلامی و دلسوز جامعه در برنامه های رادیویی، این نوع مطالب اخلاقی متناسب با زندگی و نیاز مخاطبان را انتخاب کنند و آن ها را با دلسوزی و خیرخواهی برای همگان تبیین نمایند.

آیت الله کریمی جهرمی در بخش پایانی بیانات خود ابراز داشت: چنانکه در حالات جناب سید ابن طاووس آمده که هرگاه حس می‌کرد دعایش به اجابت نزدیک‌ است، حتی برای کفار هم خیرخواهی می‌نمود و آن‌ها را دعا می‌کرد تا خداوند هدایت‌شان کند.

ارسال نظرات