۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۲۵۶۴۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مدیریت، تشویق و حمایت اغتشاشات اخیر با بیگانگان بود

مدیریت، تشویق و حمایت اغتشاشات اخیر با بیگانگان بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با بیان اینکه مدیریت، تشویق و حمایت اغتشاشات اخیر دست بیگانگان است، بر ضرورت اهتمام به جهاد تبیین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان‌ها و نهادها و نیروهای مسلح استان، با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: ما باید اغتشاشات را تحلیلی برای مردم مطرح کنیم و عواقب سوء آن را برای مردم تبیین و توضیح دهیم.

وی افزود: عده‌ای اعتقاد دارند که در اغتشاشات اخیر دستوری یا حماسی ورود پیدا کنیم اما جامعه نمی‌پسندد ذهن‌ها درگیر است و چون ذهن‌ها درگیر است اگر بگوییم ما برخورد می‌کنیم دستگیر و زندانی می‌کنیم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: البته اینکه اغتشاشگران دستگیر یا زندانی شوند دیکتاتوری نیست؛ چراکه کسی که به خیابان آمده و اموال عمومی را آتش می‌زند باید دستگیر شود.

وی با بیان اینکه مدیریت اغتشاشات دست بیگانگان است، ادامه داد: در میدان و خیابان هم عده‌ای جوان که خیلی اهل تحلیل و نظر نیستند و با مباحث هم آشنا نیستند بدنه این اغتشاش را تشکیل می‌دهند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: سؤال اینجاست که به فرض این نظام به کمک کومله، منافقین، اسرائیل، اینترنشنال و وهابیت ساقط شد بعد می‌خواهید چه‌کاری انجام دهید؟ حکومت را چه‌کار کنید؟ آیا این نوجوانان می‌خواهند حکومت کنند یا گروه‌های تجزیه‌طلب کومله، منافقین و آمریکا یا سیاسیون مطرود یا افرادی که از این اغتشاشات حمایت کردند؟

وی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست اگر ایران ساقط شود کشور یکپارچه باقی می‌ماند یا تکه‌تکه می‌شود؟ البته ظاهر قضیه نشان می‌دهد که کشور یکپارچه باقی نمی‌ماند مثل عثمانی که تقسیم شد معلوم نیست ایران به چند قسمت تقسیم شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: بعد که ایران ساقط و تکه‌تکه شد با دین و حوزه‌های علمیه چه‌کار می کنید؟ می‌خواهید دین را داشته باشید یا نه؟ و با بحث‌های عفاف و حجاب و پوشش چه‌کار می‌کنید؟ با رزمندگان ایثارگران و خانواده‌های شهدا چه‌کار می‌کنید؟ با مجموعه‌های نظامی و امنیتی و مجموعه‌های ارزشی و با گروه‌های بسیجی و جهادی و مساجد چه‌کار می‌کنید؟

وی اضافه کرد: آن‌هایی که در این موقعیت سکوت کرده و دفاع نمی‌کنند باید بدانند اگر دفاع نکنند چه حوزه‌های علمیه و چه علمای بزرگ اگر به این قضیه ورود نکنند و اتفاقی برای ایران بیفتد چه بلایی بر سر مردم و جمهوری اسلامی می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر به‌صورت تحلیلی فکر کنیم و مباحث را در مجموعه خود مطرح کنیم و در مورد نوجوانان و جوانانی که در خیابان هستند درست جهاد تبیین صورت بگیرد آن‌ها با ما همراه می‌شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات