۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۷۷۷
حجت الاسلام البرزی تشریح کرد؛

اهداف تأسیس سازمان داوری هدایت/ برگزاری همایش تخصصی «امامان صلح و سازش کشور»

اهداف تأسیس سازمان داوری هدایت/ برگزاری همایش تخصصی «امامان صلح و سازش کشور»
حجت الاسلام البرزی ضمن تشریح اهداف تأسیس سازمان داوری هدایت، از برگزاری همایش تخصصی «امامان صلح و سازش کشور» خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی البرزی مدیرعامل سازمان داوری هدایت صبح امروز در نشست خبری که در بنیاد امامت ساختمان مرکز خادمین مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به پیشینه داوری در تاریخ اظهار داشت: سابقه داوری همیشه مقدم بر محاکم قضایی بوده است و بشر در زمان های گذشته مشکلات خود را از این طریق حل و فصل می کرد.

وی در ادامه افزود: برخی از کشورها بر مسئله داوری تاکید ویژه دارند و در کشور اسلامی ایران نیز بحث رسیدگی به اختلافات و دعاوی مورد توجه قرار گرفته است که در سال های اخیر جزء سیاست های قطعی قوه قضاییه قرار گرفته و از طریق تاسیس سازمان های داوری به این عرصه ورود جدی شده است.

مدیرعامل سازمان داوری هدایت ابراز کرد: ماهیت داوری خانواده این سازمان وابسته به بنیاد هدایت است و متولی اصلی آن در کشور مرکز توسعه حل اختلاف می باشد.

وی در ادامه افزود: ماموریتی که از طریق قوه قضاییه به سازمان داوری هدایت داده شده است، استفاده از ظرفیت های ائمه جماعات سراسر کشور و امامان جمعه از طریق مسجد محور است.

حجت الاسلام البرزی با اشاره به ضمانت اجرایی داشتن احکام سازمان داوری اظهار داشت: تلاش ما در این سازمان این است که شبکه، دارای پرونده باشد و بعد از حمایت قضایی، حوزه های قضایی موظف خواهند بود تا به گواهی سازش یا عدم سازش این سازمان ترتیب اثر داده و توجه کنند.

مدیرعامل سازمان داوری هدایت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که «آیا تاسیس سازمان داوری سبب طولانی شدن مراحل قضایی در کشور نمی شود؟» توضیح داد: اصل وجود و تاسیس سازمان داوری هدایت این است که اطاله قضایی در کشور را کوتاه تر کند و از این طریق سبب گردد تا غالب دعاوی به وجود آمده وارد سیر قضایی نشوند.

وی در ادامه افزود: البته باید حرکتی ایجاد شود که در حل رسیدگی به مشکلات مرحله غذایی کوتاه تر شود و سیاست ما در داوری کاملاً بر این امر استوار است و نه تنها اطاله قضایی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه فضا در این سازمان، بیشتر فضای آموزشی و مهارتی برای حل مشکلات است.

حجت‌الاسلام البرزی بیان داشت: همایش تخصصی امامان صلح و سازش کشور با محوریت شاخصین داوری خانواده در روز پنجشنبه بیست و چهارم آذرماه تا عصر جمعه بیست و پنجم آذر ماه برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان داوری هدایت در پایان خاطرنشان کرد: این همایش گام اول ما برای توسعه شبکه امامت در کشور است و قرار است تا به صورت آزمایشی تعداد 30 مرکز را در طول 3 ماه وارد فرآیند کنیم و این حرکت، حرکت دانش بنیان و نو در کشور است.

ارسال نظرات