۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۲۵۸۶۹
مبلغ عرصه بین الملل:

روش های آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ بین الملل شناسایی و استفاده شود

روش های آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ بین الملل شناسایی و استفاده شود
حجت الاسلام علیزاده موسوی گفت: باید متد و روش تبلیغی آیت الله موسوی لاری با پژوهش ها و تحقیقات مناسب احصا شده و مورد استفاده مبلغان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی مبلغ بین الملل صبح امروز در مراسم نکوداشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های تبلیغی آیت الله موسوی لاری در حوزه بین الملل اظهار داشت: جهان امروز با خلأ روحی و معنوی روبرو است؛ به گونه ای که به جریان های منحط روی می آورند و دنبال مسیر معنوی جدید هستند.

وی در ادامه افزود: هیچ شکی نیست که دین اسلام و مذهب تشیع از قابلیت خوبی برای گسترش تفکر خود بر مردم جهان برخوردار است و می تواند مرجعیت معنوی و روحی مناسبی برای مردم جهان باشند و آیت الله موسوی لاری به این امر کاملا واقف بود و در این راه قدم بر می داشت.

 حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه آیت الله موسوی لاری با چهره‌های کلیدی دنیا ارتباط ویژه‌ای داشت، ابراز کرد: یکی از ویژگی هایی که آیت الله موسوی لاری داشت مخاطب شناسی و جامعه شناسی بود و رویکرد او به مسائل تبلیغی رویکرد توحیدی با رنگ و بوی اخلاقی بود که روح اخلاق و معنویت بر آثار او نیز سایه افکنده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در جامعه اسلامی ایران آیت الله موسوی لاری فردی ناشناخته است؛ درحالی که براساس تبلیغ بر رسانه و گستردگی است و در تبلیغ بین الملل آیت الله موسوی لاری تبلیغ بدون رسانه را می پسندید؛ چراکه این امر سبب دشمن تراشی و حساسیت بیش از حد دشمنان می شود.

مبلغ بین الملل خاطرنشان کرد: رویکردی که باید در تبلیغ بین الملل توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، رویکرد اخلاقی و عرفانی است و باید مورد اهتمام و جدیت واقع شود؛ زیرا تجربه ثابت کرده است عمده دلیلی که سبب جذب مردم کشورهایی همچون هند به دین اسلام گردید، شخصیت معنوی امام راحل بود و این نشانگر این است که اخلاق و عرفان بیشترین سهم در جذب مردم جهان را دارد.

وی در ادامه بیان داشت: امروزه نیاز مبرمی به وجود افرادی همچون آیت الله موسوی لاری در حوزه تبلیغ بین الملل وجود دارد که باید با عنایت به فضایی که در عصر امروز به وجود آمده است، در این عرصه ورود ویژه‌ای صورت پذیرد.

حجت الاسلام علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: باید متد و روش تبلیغی آیت الله موسوی لاری با پژوهش ها و تحقیقات مناسب احصا شده و جمع آوری گردد تا مهارت های او در عرصه تبلیغ بین الملل استخراج شده و در راستای تبلیغ بین الملل از این روش ها بهره مند شده و استفاده بهتر شود.

ارسال نظرات