۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۲۵۹۹۸

گاردین: اسناد جدید حاکی از جنایت اسراییل علیه مردم فلسطین است

گاردین: اسناد جدید حاکی از جنایت اسراییل علیه مردم فلسطین است
نشریه انگلیسی گاردین از مستندات جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین رونمایی کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان”شکستن سکوت“ گواهی‌های غافلگیرکننده‌ای را منتشر کرد که مستندی از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

این گزارش تاکید دارد که گواهی‌ها با هدف تبیین حمایت‌های مالی آمریکا از خشونت‌های ارتش اشغالگر در فلسطین است.

تخلفاتی که گاردین بر اساس شهادت و گواهی عناصر سابق ارتش اشغالگر مستند کرده است؛ بدرفتاری با کودکان، شکنجه اسرا، تخریب منازل فلسطینیان و سخت‌گیری علیه خانواده‌های فلسطینی در ایست و بازرسی‌ها را شامل می‌شود.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی با اشاره به تخلفات اسرائیل علیه کودکان فلسطینی اعلام کرد این تخلفات شامل بدرفتاری، اعمال خشونت جسمی، حملات به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مدارس و نیز جنایت کشتار کودکان است.

اسرائیل به صورت مستمر و هدفمند به تخلفات شدید خود در نقض حقوق فلسطینی‌ها از جمله کودکان ادامه می‌دهد که این اقدام اسرائیل نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه فلسطین با اشاره به ادامه تخلفات و تجاوزات اسرائیل علیه کودکان فلسطینی اعلام کرد که اسرائیل از ابتدای امسال (۲۰۲۲)، پنجاه و دوکودک فلسطینی را به قتل رسانده است.

وزارت خارجه فلسطین افزود:​ کشتار کودکان به روش‌های متعددی صورت می‌گیرد که شامل قصاص به خاطر قتل نیرو‌های امنیتی اسرائیل، حملات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی یا کوتاهی در خدمات پزشکی به کودکان در زندان‌های اسرائیل است.

از سوی دیگر هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر از ابتدای امسال هشتصد و ۱۵ کودک فلسطینی را بازداشت کردند که صد و پنجاه کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های اسرائیل در اسارت هستند.

همچنین بر اساس مستندات نهاد‌های حقوق بشری فلسطین، اسرائیل در ماه گذشته چهارصد و ۶۰ فلسطینی از جمله ۷۶ کودک را بازداشت کرده است.

در همین حال لوسیا المی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال در اراضی فلسطین طی ۱۶ سال گذشته بوده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات