۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۶۰۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

طرح امین با حضور ۳۰۰ طلبه در مدارس خراسان شمالی برگزار می‌شود

طرح امین با حضور ۳۰۰ طلبه در مدارس خراسان شمالی برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام رفیعی از حضور و فعالیت ۳۰۰ طلبه جهت اجرای طرح امین در مدارس خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشستی با شماری از مبلغان استان، اظهار داشت: طرح امین به‌منظور بهره‌گیری از توان روحانیان در مدارس برای تربیت دینی و اسلامی دانش‌آموزان است.

وی افزود: سهمیه ابلاغی از سازمان تبلیغات کشور برای طرح امین در خراسان شمالی 400 طلبه است ولی در حال حاضر 300 طلبه در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش متولی اجرای طرح امین در مدارس است و هر مبلغ طرح امین ضمن انجام کارهای فرهنگی در سطح مدارس در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی صبحگاه مدارس و برگزاری نماز جماعت مشارکت داشته و با همکاری با معاونین پرورشی مدارس به سؤالات مذهبی و شرعی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شروع فعالیت طلبه‌های طرح امین در خراسان شمالی از ابتدای آبان ماه بوده است، ادامه داد: متأسفانه در ابتدای سال تحصیلی جاری به دلیل عدم همکاری ستاد مرکزی و عدم ابلاغیه امکان اجرای برنامه در استان طی مهرماه فراهم نشده بود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: در حال حاضر در استان 300 طلبه برای اجرای طرح امین فعالیت دارند درصورتی‌که طبق سهمیه ابلاغی از سازمان تبلیغات کشور باید 400 طلبه در استان در طرح امین فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه تا رسیدن تعداد طلبه‌های طرح امین در خراسان شمالی به حدنصاب 100 نفر موردنیاز است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل تعدادی از این ظرفیت‌ها از 50 طلبه مستقر در روستاها بهره گرفته می‌شود که به کمک این طرح بیایند.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: بر این اساس درمجموع برای رسیدن به سهمیه ابلاغی کشور که باید در مدارس استان به فعالیت بپردازند تعداد 50 طلبه کمبود وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه برای رشد و تحول بهتر و پاسخگویی بیشتر به نیاز‌های جامعه، برنامه‌ها و اسناد مهمی را طراحی کرده‌اند که طرح امین یکی از این برنامه‌ها برای تربیت جامعه دانش‌آموزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مبلغان طرح امین به‌صورت مستمر ارزیابی می‌شوند، گفت: در این طرح مبلغان ماهانه گزارش عملکرد خود در مدارس را به معاونت تبلیغ استان ارائه می‌دهند و فعالیت این مبلغان در این معاونت بررسی می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات